F&B Manager, Arlanda Airport
Scandinavian Service Partner / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandinavian Service Partner i Stockholm,
Sigtuna,
Uppsala,
Borås,
Ale eller i
hela Sverige SSP, The Food Travel Experts, är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Efter 60 år i branschen har SSP idag över 30 000 medarbetare som tar hand om drygt fem miljoner kunder varje vecka. Företaget har verksamhet på fler än 140 flygplatser och 250 järnvägsstationer samt driver över 2 150 enheter i mer än 30 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av över 200 internationella, lokala och franchisade varumärken. Bland dessa återfinns Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food, Bonne Journée, Pizza Hut, Caviar House & Prunier samt det ledande japanska varumärket Ajisen Ramen, liksom attraktiva koncept som till exempel Montreux Jazz Café i Genève och Bambini Wine Room i Sydney.
<b>Vad gör rollen som F&B Manager på Arlanda spännande?</b>
Tjänsten som F&B Manager innebär ett självständigt och utvecklande arbete i en föränderlig miljö. Genom 3 assisterande avdelningschefer leder du 8 restauranger på Arlanda Flygplats. I samråd med driftchef och Category Managment Teamet arbetar du med fastställda koncept.
Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö där du får ansvar från första dagen. Om du visar positiva resultat och ambition är dina karriärmöjligheter på SSP oändliga.
<b>Övergripande roll:</b>
Som F&B Manager på Arlanda Airport är du ansvarig för att driva försäljning för att uppnå budgeterade mål. Du är även ansvarig för den dagliga driften på restaurangerna, bl.a. avseende bemanning men också kvalitetssäkring av t.ex. service, produkter och koncept. Du ska genom ditt team skapa en gästupplevelse som överträffar gästernas förväntningar.
<b>Några exempel på ansvarsområden:</b>
• Optimera den dagliga driften bl.a. avseende bemanning
• Etablera och underhålla nödvändiga kontaktytor
• Ansvara för genomförande av egenkontrollprogram
• Rekrytera, coacha och kompetensutveckla ditt team
• Analysera försäljning och resultat och vidta lämpliga åtgärder.
• Administration, främst vid månadsbokslut.
<b>Profil:</b>
Vi ser att du har flera års erfarenhet från arbetsledande positioner inom restaurangverksamhet och en solid kunskap inom mat och dryck. För att lyckas i den här rollen har du väl utvecklade ledaregenskaper och motiverar på ett skickligt sätt ditt team till att leverera bästa tänkbara kvalitet och service.
Då du i samråd med Category Managers utvecklar menyer, är det viktigt att du är kvalitetsmedveten och har erfarenhet av menyplanering. Att du brinner för leverans av hög service och har ett stort intresse i mat och dryck är en självklarhet.
Rollen innebär många kontaktytor därför är det viktigt att du är social och öppen med goda kunskaper i svenska och engelska.
Arbetstiderna är i huvudsak måndag till fredag -dagtid men arbete på kvällar och helger kan förekomma.
En anställning på SSP innebär att du arbetar inom säkerhetsklassat område vilket fordrar individuell säkerhetsprövning
<b>Låter detta som din nästa utmaning?</b>
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-08-30ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScandinavian Service Partner
AdressScandinavian Service Partner
Arlanda Flygplats
19045 Arlanda
KontorsadressArlanda Flygplats
Jobbnummer 3669033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.