Extrapersonal till Servicecenter och Telefonväxel

Göteborgs universitet / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Servicecenter och Telefonväxel har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, allmänhet och personal. Vi finns på strategiska platser på universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.

Servicecenter och Telefonväxel söker nu 4-5 medarbetare för intermittent anställning (timanställning) under perioden 210501-221231. Vi söker serviceinriktade, engagerade och nyfikna medarbetare som vill bli universitetets ansikte utåt.

Behovet av extrapersonal varierar vanligtvis kraftigt, och är nu ännu mer osäkert i och med rådande restriktioner till följd av pandemin. Vi kan därför inte garantera att du kommer arbeta hos oss i höst, men planerar för en introduktion under början av sommaren så att vi har extrapersonal som vid behov kan hjälpa oss att välkomna alla studenter den dag restriktionerna släpper.

Publiceringsdatum
2021-03-30

Dina arbetsuppgifter
I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet.

I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda. Tjänsten innebär i första hand arbete i Servicecenter, samt vid behov även i telefonväxeln eller i andra delar av campusservice.

Kvalifikationer
• Goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor.
• Erfarenhet av arbete i reception, butik, kundtjänst, telefonväxel eller motsvarande.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt och sakligt på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• God administrativ kompetens.

Dina personliga egenskaper
• Ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig.
• Förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning.
• Lösningsorienterad, känner inte behov att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas.
• Flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kanaler.

Meriterande

• Studier på högskola eller universitet.
• Erfarenhet av Ladok, Canvas och Zoom, eller andra studierelaterade system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.

Anställning
Anställningen är en intermittent anställning (timanställning) där arbetstimmar kommer att variera efter behov med placering vid Fastighets- och serviceenheten. Din titel vid universitetet kommer att vara receptionist. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Frida Söderström, 031-786 2660 eller frida.soderstrom@gu.se

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Så ansöker du
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-04-20



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Timanställning Ej specificerat

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Universitet

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
5662405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: