Extraknäck som Supporttekniker!
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du student och vill dryga ut studentkassan genom att jobba vid behov som Supporttekniker? Tycker du dessutom om att få svåra frågor som det är din uppgift att försöka lösa? Älskar du teknik och gillar att arbeta när andra människor? Då bör du läsa vidare!
Perido söker nämligen dig som vill bli en del av vårt team som arbetar i en helpdesk/servicedesk på en spännande statlig myndighet belägen i Kista. Myndigheten har mer än 900 medarbetare fördelat på fyra orter i Sverige och har en blandad IT-plattform som främst består av MS Windows samt en del Linux och en mindre del MAC. De använder sig vidare av vanliga datorprogram, exempelvis MS Office, Adobe och Microsoft Exchange.
Det som gör arbetet på denna myndighet både speciellt och unikt är alla specifika program och system som används. Det kan vara program som utvecklats enbart i syfte att stödja ett av myndighetens projekt eller något mer standardiserat som anpassats i efterhand för att passa myndighetens syften. Totalt sett inom myndigheten används tusentals olika applikationer men det är naturligtvis inget krav att de supporttekniker som arbetar i Servicedesken ska kunna lösa alla applikationsspecifika problem. Ambitionen är dock att lösa så många ärenden som möjligt, vilket innebär att du kommer att få möjligheten till att både testa och lära dig applikationer och system som definitivt kan sägas tillhöra teknikens framkant (även om det låter lite klyschigt).
Som supporttekniker kommer du att arbeta i ett litet team. Ni kommer att lösa ärenden som kommer in via telefon, e-post och via webben och svårighetsgraden är allt från superenkelt till lite småhäftigt och utmanande.
Publiceringsdatum2011-08-26Kravprofil för detta jobb• Pågående IT/Tekniskt eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av arbete med IT-support eller helpdesk
• Meriterande med kunskap inom Windows XP och Windows 7 samt Windows Server 2003 & 2008, Linux och AD
• Du uttrycker dig väldigt väl i tal och skrift, även på engelska
Du är en glad, social och serviceinriktad person som trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor. Tycker du om tydlighet och raka rör så är det nog också ett plus.
Kontaktuppgifter för detta jobbPå intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar inom 24 timmar. Allra viktigast är att du direkt mejlar din ansökan till
rekrytering@perido.se eftersom tjänsterna tillsätts snabbt.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
Inhopp vid behov. Konsultuppdrag under studietiden. Tillträde snarast möjligt.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSkicka din ansökan snarast då urval sker löpande. Var god ange referensnumret i ärenderaden.
Ange följande referens när du ansöker: 5504PR
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1013863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.