Extrajobb som fransktalande administratör

Sig International AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sig International AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

SIG International AB är ett snabbväxande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Bolaget äger karriärportalen Jobway och utbildningsportalen Eduway. Under 2008 och 2009 har bolaget utsetts av Internetworld/IDG till ett av Sveriges skarpaste entreprenörsföretag och av tidningen Shortcut till en av årets uppstickare. Idag har Scandinavian Internet Group verksamhet mot 8 länder med kontor i Stockholm, Berlin, Köpenhamn och Amsterdam.
I bolagets fortsatta resa och expansion söker vi nu en fransktalande serviceinriktad administratör/HR-specialist, några timmar i veckan
Uppgifter
Din främsta uppgift kommer vara att uppfylla våra kunders (fransktalande) rekryteringsbehov genom att aktivt hitta kvalificerade personer som stämmer överens på kundens önskemål, baserat på erfarenhet, kompetens och personlig lämplighet.
När du funnit dessa personer kommer du bistå dem att sända sina ansökningshandlingar och personliga brev till arbetsgivaren. Ditt arbete kommer präglas av tre ledord; kundservice, kvalité och kommunikation.
Bakgrund
Du bör vara en van internet och datoranvändare.
Tala flytande franska
Du ska vara extremt serviceinriktad och vi ser gärna att du arbetat med kundservice tidigare
Erfarenhet från rekrytering eller administrationsarbete är meriterande

Publiceringsdatum
2011-08-19

Dina egenskaper
Din personliga lämplighet är avgörande för hur väl du kommer lyckas i din roll. Du bör vara hungrig på att lära och se möjligheter där andra ser svårigheter. Då företaget har ett idrottsinspirerat arbetssätt, ser vi gärna att du har en idrottsbakgrund. Vi värdesätter hög energi och en positiv inställning. Då vi alltid strävar efter att överträffa våra kunders förväntningar ser vi din professionalism och ditt engagemang för kundservice som två viktiga egenskaper.
Din tjänst inleds med en utbildning samt en intensiv inlärningsperiod tillsammans med bolagets övriga HR-specialister för att sedan arbeta under eget ansvar. Du kommer rapportera direkt till International Manager.
Vi erbjuder dig:
• nyrenoverade kontorslokaler på Drottninggatan 94 i centrala Stockholm.
• möjlighet att bli en viktig pusselbit i ett framgångsrikt och snabbväxande bolag som präglas av entreprenörskap
• ett variationsrikt och resultatfokuserat arbete
• en tjänst där du får möjlighet att arbeta med våra kunders personal- och rekryteringsfrågor
Ta chansen och ansök redan idag. Skicka en ansökan med personligt brev och CV redan idag till: Cristina Roca, cristina@scandinavianinternetgroup.com

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-01
Ansökan kan skickas till e-postadress: cristina@scandinavianinternetgroup.com

Kontakt
Cristina Roca, International Manager, 0763166199, cristina@scandinavianinternetgroup.com

Företag
SIG INTERNATIONAL AB

Adress
SIG INTERNATIONAL AB
Drottninggatan 92-94
11136 Stockholm

Kontorsadress
Drottninggatan 92-94
Stockholm

Jobbnummer
1006782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sig International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sig International AB: