Extrajobb som fransktalande administratör
Scandinavian Internet Group AB / Administratörsjobb / Stockholm
2011-04-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Extrajobb som fransktalande administratör" (publicerad 2011-05-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandinavian Internet Group AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Fransktalande administratör/HR-specialist - några timmar i veckan
Scandinavian Internet Group AB - ett snabbväxande och dynamiskt entreprenörsföretag som grundades 2007. Bolaget äger karriärportalen Jobway och utbildningsportalen Eduway. Under 2008 och 2009 har bolaget utsetts av Internetworld/IDG till ett av Sveriges skarpaste entreprenörsföretag och av tidningen Shortcut till en av årets uppstickare. Idag har Scandinavian Internet Group verksamhet mot 8 länder med kontor i Stockholm, Berlin, Köpenhamn och Amsterdam. Målet är att etablera två nya kontor under 2011 med siktet inställt på att bli Europas ledande karriärnätverk.
I bolagets fortsatta resa och expansion söker vi nu en fransktalande serviceinriktad administratör/HR-specialist, några timmar i veckan
Uppgifter
Din främsta uppgift kommer vara att uppfylla våra kunders rekryteringsbehov genom att aktivt hitta kvalificerade personer som stämmer överens på kundens önskemål, baserat på erfarenhet, kompetens och personlig lämplighet.
När du funnit dessa personer kommer du bistå dem att sända sina ansökningshandlingar och personliga brev till arbetsgivaren. Ditt arbete kommer präglas av tre ledord; kundservice, kvalité och kommunikation.
Bakgrund
Du bör vara en van internet och datoranvändare.
Tala flytande franska
Du ska vara extremt serviceinriktad och vi ser gärna att du arbetat med kundservice tidigare
Erfarenhet från rekrytering eller administrationsarbete är meriterande
Publiceringsdatum2011-04-07Dina egenskaperDin personliga lämplighet är avgörande för hur väl du kommer lyckas i din roll. Du bör vara hungrig på att lära och se möjligheter där andra ser svårigheter. Då företaget har ett idrottsinspirerat arbetssätt, ser vi gärna att du har en idrottsbakgrund. Vi värdesätter hög energi och en positiv inställning. Då vi alltid strävar efter att överträffa våra kunders förväntningar ser vi din professionalism och ditt engagemang för kundservice som två viktiga egenskaper.
Din tjänst inleds med en utbildning samt en intensiv inlärningsperiod tillsammans med bolagets övriga HR-specialister för att sedan arbeta under eget ansvar. Du kommer rapportera direkt till International Manager.
Vi erbjuder dig:
• nyrenoverade kontorslokaler på Drottninggatan 94 i centrala Stockholm.
• möjlighet att bli en viktig pusselbit i ett framgångsrikt och snabbväxande bolag som präglas av entreprenörskap
• ett variationsrikt och resultatfokuserat arbete
• en tjänst där du får möjlighet att arbeta med våra kunders personal- och rekryteringsfrågor
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Deltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-25
Ansökan kan skickas till e-postadress:
cristina@scandinavianinternetgroup.comKontaktCristina Roca, International Manager, 0763166199,
cristina@scandinavianinternetgroup.comFöretagSCANDINAVIAN INTERNET GROUP AB
AdressSCANDINAVIAN INTERNET GROUP AB
BOX 4192
11136 STOCKHOLM
KontorsadressDrottninggatan 94
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-41070012
Jobbnummer 897647
Observera att sista ansökningsdag har passerat.