Extrajobb för studenter inom IT
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige TNG Group AB
För vår kunds räkning söker vi dig som är intresserad av extrajobb inom teknisk support och servicedesk. Vår kund är ett ledande internationellt IT-företag som erbjuder ett omväxlande arbete där du får praktisk erfarenhet av både teknik och service - två kompetensområden som kommer vara högt eftertraktade av arbetsgivare på den framtida arbetsmarknaden. För dig som är driven, studerar IT och har ett stort intresse för teknisk problemlösning, är detta en utmärkt möjlighet att få in foten i IT-branschen.
Beskrivning av tjänsten
Vi söker dig som vill jobba med teknisk support via inkommande telefonsamtal och mail. Du blir anställd av TNG men jobbar ute på uppdrag hos en av våra kunder. Du får praktisk erfarenhet av att jobba strukturerat med IT-support. Som konsult ges du också chansen att knyta värdefulla kontakter inför framtiden hos de uppdragsgivare där du arbetar.
Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är:
• Support av Windows operativsystem med standardapplikationer
• Självständigt felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa
• Registrera ärenden i ärendehanteringssystem
• Kontakt med 2nd line support och tekniska specialister
• Förstklassig service som överträffar användarnas förväntan
Arbetstiden är främst förlagd till vardagar dagtid. Arbete på helger, vardagskvällar och nätter kan även förekomma. Du kommer att arbeta ca 8-16 h/vecka, men arbetstiderna varierar från vecka till vecka.
Ansök tjänsten snarast då uppdraget startar omgående.
Vem är du?
Vi söker dig som studerar och har minst ett år kvar av studierna. Det är inte ett krav att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, men vi tror att du har ett genuint tekniskt intresse och ständigt vill lära dig mer. Vidare har du mycket goda kunskaper inom operativsystem, hårdvara och mjukvara för klientdatorer. Det är också meriterande om du har erfarenhet av service eller av att ha telefonen som arbetsredskap. Att tala och skriva svenska och engelska obehindrat är ett krav.
För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du är postiv, initiativtagande och duktig på att bemöta människor. Det är viktigt att du är tålmodig, serviceinriktad och själv tar ansvar för ditt lärande. Denna tjänst kräver att du är flexibel gällande arbetstider samt att du har hög arbetsmoral.
Intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Researcher Malin Löwdahl, tfn 08-410 639 29. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är Sveriges femte snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2011. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö , Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2013-01-24Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-17
Ange följande referens när du ansöker: 6745
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Löwdahl
malin.lowdahl@tngit.seFöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm
Jobbnummer 1448252
Observera att sista ansökningsdag har passerat.