Exportspeditör till InterEast Transport AB!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en eftergymnasial utbildning inom spedition och/eller logistik? Har du stort intresse för transportsbranschen och är hungrig på att fortsätta utvecklas inom din profession? Då är tjänsten som Speditör hos vårt kundföretag InterEast Transport något för dig!

Publiceringsdatum
2016-11-04

Om tjänsten
Med hög servicenivå och stort lokalkännedom hjälper InterEast företag att planera och genomföra sina transporter. InterEast erbjuder logistiktjänster och godstransporter till och från Östeuropa och Asien, främst till tillverkande företag inom verkstads- och textilindustrin. InterEast ger kunden skräddarsydda transportlösningar med fokus på informationsprecision, leveranssäkerhet och med nära relation till en personlig speditör. InterEast ger kunden kontroll från lastning till lossning.

Som exportspeditör kommer du att ansvara för vägtransporter mot Rumänien som marknad. Du kommer att ha en bred roll där du huvudsakligen ansvarar för kontakt med kunder, planering av transporter, fakturering likväl som kostnadshantering. Vidare kommer du att ansvara för tillhörande administration. Du kommer också att ansvara för kommunikation med interna och externa intressenter så som leverantörer, åkare samt kontor i Rumänien. Som exportspeditör har du även ett stort ansvar för att ta hem gods och fylla bilarna, vilket innebär att skapa goda relationer med andra speditörer och att ha en säljande framtoning.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom spedition, logistik eller annat relevant område och som har ett stort intresse för speditionsbranschen. Har du även tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter så är detta meriterande. Du behärskar det svenska språket och då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du även det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Vidare har du goda datakunskaper och är van vid att arbeta med system som verktyg.

Som person är du positiv och utåtriktad med en hög känsla för god service. Du har en god problemlösande förmåga och är lösningsorienterad. Vidare är du en person som är ordningsam och har gott sinne för siffror. Är du också en person som är noggrann och ser till detaljerna samtidigt som du har förmågan att se helheten så kommer du att nå framgång i din roll. Om du som person trivs med att arbeta i en fartfylld miljö så kommer du att trivas i tjänsten!

Viktigt för tjänsten är:
• Förståelse och intresse för transportflöden
• Goda datavana
• God kunskaper i de svenska och engelska språket

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Speditör är ett konsultuppdrag med omgående start. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader, där det för rätt person kan finnas möjlighet till en anställning hos InterEast Transport. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider, kl. 8.00 -17.00.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson Caroline.Carlsson@adecco.se 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3144164

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: