Exportsäljare som brinner för affärsutveckling

Experis Finance / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Järven Health Care's produkter bygger på en kombination av deras mer än 30-åriga erfarenhet av sjukvårdens krav och de senaste rönen inom forskning och utveckling. De är en av Skandinaviens största tillverkare av madrasser till sjukvårdssektorn.

Järven Health Care med sina 18 medarbetare är en del av Järven Group. Huvudkontoret finns i Örnsköldsvik.

Läs mer på www.jarven.se/health-care

Publiceringsdatum
2014-02-04

Dina arbetsuppgifter
Övergripande är ditt ansvarsområde att driva och utveckla företagets säljarbete på den internationella marknaden med avseende på Järven Healthcare produkter. Dina kunder finns inom distributörs- och återförsäljarledet för medicintekniska produkter. Du identifierar och bearbetar nya marknader och kunder samtidigt som du underhåller och förstärker samarbetet med befintliga kunder. Du planerar, organiserar och rapporterar in det egna arbetet, samt deltar i mässor, utställningar och andra kundevents. I rollen ingår också att förmedla aktuell forskning till kunder. Du rapporterar till VD.

Rollen innebär internationellt resande i betydande omfattning. Placeringsort för rollen kan vara var som helst i Sverige, men helst med närhet till någon av våra internationella flygplatser, alternativt i Örnsköldsvik. Under din jobbintroduktion kommer du att vara placerad i Örnsköldsvik, därefter kan du utgå från ditt hemmakontor.

Vem är du?
Din utbildningsbakgrund kan variera men du får gärna ha eftergymnasial utbildning med inriktning sälj/marknad eller exempelvis ekonomi. Du har minst några års praktisk erfarenhet av arbete med försäljning och du har erfarenhet av att jobba internationellt. Du är van och framgångsrik i att bygga upp och bibehålla ett nära samarbete med dina kunder. Du är en van datoranvändare och behärskar Officepaketets vanligaste program och har även erfarenhet av arbete i CRM-system. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är krav för tjänsten och ytterligare språkkunskaper är meriterande. Körkort krävs.

Som person har du en stark drivkraft och sätter ett stort värde i att alltid agera professionellt. Du är kommunikativ, förtroendeingivande och uthållig. Du är en god lyssnare och har förmågan att skapa långsiktiga relationer. Du är självgående, van att ta för dig och att planera och organisera ditt eget arbete. Du är nyfiken och tycker att det är spännande med mötet med nya människor och nya kulturer. Du har en pedagogisk ådra och trivs med ett arbete där det händer mycket. Att visa respekt för andra och samarbeta för att nå bästa resultat är självklart för dig.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson på Experis via telefon 0660-59972. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 26 februari.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Håkansson +46 (0)660-59972

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1770333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: