Exportkoordinator till Mycronic i Täby
Arena Personal Sverige AB / Kontorsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Om tjänsten
Vi söker en Exportkoordinator till vår kund Mycronic, som har sina lokaler i Täby. Uppdraget startar snarast och pågår till en början i 3 månader med mycketgoda chanser till förlängning.
Har du vad som krävs för att hjälpa vår kund att uppnå högsta kundservicerupplevelse? Du kommer att arbeta hos ett företag som är i framkant av elektronikindustrin och din roll är viktig med utmanande krav. Det kommer att vara ditt uppdrag att hålla vår kund flexibla, pålitliga och lönsamma när dei växer. Som en av Exportkoordinatorer är du ansvarig för kundorder och leveranser.
Dina ansvarsområden kommer att sträcka sig från att släppa kundorder i vårt ERP-system, utveckla våra processer tills beställningen når kundens webbplats. Du kommer att arbeta med ett dedikerat team och rapportera till Director Logistics.
Som exportkoordinator ska du:
• Boka transporter över hela världen
• Fakturering
• Utföra registrering och uppföljning
• Planering av maskinleveranser och förpackningar
• Övriga uppgifter inom export
Din profil
Vem du är - och vad du behöver för att lyckas:
Du är en sann lagspelare med en öppen attityd, en positiv serviceinriktning och en hög personlig ansvarlighet. Du trivs i en global och snabbt föränderlig miljö där din förmåga att prioritera och reprioritera kommer till sin fulla användning. Du vet att för att lyckas i rollen som Exportkoordinator måste du hålla nära kontakt med kollegor från andra lag och avdelningar globalt för att säkerställa att vi som globalt företag överträffar våra konkurrenter.
Utöver detta behöver du:
• Mer än 2 års arbetslivserfarenhet, som måste innehålla minst 1 års erfarenhet av att framgångsrikt arbeta med export eller närliggande områden.
• Erfarenhet från att arbeta i ett ERP-system - helst M3 / Movex.
• Van att ständigt driva förbättringar och leverera resultat.
• Analytiska färdigheter.
• Flytande i engelska och svenska,
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2018-10-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-18
Ange följande referens när du ansöker: 4906
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatja Löfström
katja.lofstrom@arenapersonal.comFöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7
Jobbnummer 4385747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.