Exportkontrollhandläggare
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Är du en administratör med kunskap inom export? Arbetar du självständigt och ser integritet som en viktig del av ditt arbetssätt? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi på Adecco söker en exportkontrolladministratör till en av våra kunder som behöver förstärka sin avdelning för exportkontroll.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som exportkontrolladministratör hanterar du förekommande arbetsuppgifter inom exportkontroll- och tullområdet. Området spänner över många av företagets processer från offert till leverans och påverkar därmed försäljning, konstruktion, inköp, produktion, spedition, HR och IT.
I dina arbetsuppgifter sköter du godkännande av offerter och leveranser kopplat till exportkontrollerna, behandlar och frisläpper beställningar och leveranser i affärssystemet SAP samt kvalitetsgranskar dessa data. Du assisterar även vid interna och externa revisioner och samarbetar med andra exportkontroll- och tullfunktioner på andra orter. Du stödjer också företagets medarbetare vid klassificering av produkter enligt regelverken för exportkontroll och tull.
Du blir anställd av Adecco och uthyrd som konsult till vårt kundföretag. Start omgående fram till siste mars med chans till förlängning.
Vem trivs här?
Du som vill ha ett ansvarfullt arbete där du får användning av din administrativa sida och goda samarbetsförmåga kommer att ha lätt att ta till dig arbetet. Du har förmågan att självständigt arbeta strukturerat, har en helhetssyn och arbetar med integritet. Har du erfarenhet av affärssystemet SAP ser vi det som meriterande. Du har god förmåga att förmedla ett budskap både muntligt och skriftligt samt har goda kunskaper i engelska.
Vi ser det även som meriterande om du har god kännedom om logistiska processer och rutiner, gärna mot inköp, orderhantering eller leverans/spedition. Har du även kunskaper gällande exportkontroll är det ett plus, men är dock inget krav. Som person är du disciplinerad och målinriktad och då du hanterar många kontakter i arbetet är det viktigt att du känner dig bekväm med att kunna ställa krav på dessa för att nå dina mål.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt då rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Om du redan har en profil hos oss loggar du in nedan med mailadress och lösenord. Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Johanna Bradley på
johanna.bradley@adecco.se. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2016-10-28ErsättningEnl. ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Bradley 011-191832
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Holmengatan 14
60232 NORRKÖPING
KontorsadressHolmengatan 14
Jobbnummer 3140008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.