Exporthandläggare

Add logistics AB / Speditörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Add logistics AB i Stockholm, Solna, Täby, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

Add logistics söker nu för kunds räkning en Exporthandläggare

Organisationen
Stockholms Handelskammare är den ledande organisationen för företag och företagare i huvudstadsregionen som omfattar Stockholms- och Uppsala län. Verksamheten spänner från det lokala till det internationella planet och vi är engagerade i allt som kan förbättra företagens villkor; från bostadsmarknaden i regionen till internationell frihandel. De är en populär mötesplats för 2400 medlemsföretag som har en halv miljon anställda. Handelskammaren är också en betrodd tredjepart med ett av världens ledande skiljedomsinstitut. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se.

Du förutsätts dela organisationens värderingar om fri företagsamhet. Organisationens lokaler är belägna på central adress i Stockholms innerstad.

Tjänsten
Nu söker vi en person som kan förstärka Medlems- och marknadsavdelning hos vår kund där man bland annat utfärdar handelsdokument som företag behöver för sin export. Som handläggare blir du ansiktet utåt och du tar dagligen emot kunder såväl över disk som via telefon. Arbetet kräver att du är mycket noggrann, resultatinriktad och initiativrik samt har lätt att knyta kontakter och en vilja att hjälpa kunder på bästa sätt.

Exempel på arbetsuppgifter är att utfärda dokument och intyg som används i utrikeshandel, rådgivning till företag kring carnet- och intygsfrågor, intern administration såsom fakturering, avstämningar och beställningar med mera.

Arbetstiden är förlagd 9-15 vardagar. Detta är ett bemanningsuppdrag, med andra ord kommer du att anställas av Add logistics och arbeta på konsultbasis hos vår kund. Bemanningsuppdraget kommer att innebära att du tas in vid behov och förväntas kunna täcka upp vid semestertid eller vid tillfälliga arbetstoppar. Vi beräknar att tillsättning kommer att ske redan i november.

Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av att utfärda export- och tulldokument. Vi tror att du har arbetslivserfarenhet från yrken såsom skeppningskoordinator, speditör, speditörsassistent eller tulltjänsteman. Du är en serviceinriktad person som är van vid täta kundkontakter. Noggrannhet och ansvarskänsla är andra viktiga egenskaper. Ett grundkrav är du kan uttrycka dig korrekt på svenska och engelska i tal och skrift samt vara van att använda datorn som arbetsredskap. Sist men inte minst kommer vi att lägga stor vikt vid din samarbetsförmåga då du kommer att ingå i ett litet team på 3 personer. En positiv och lösningsfokuserad inställning är ett plus!

Intervjuer sker fortlöpande så skicka omgående in ditt CV genom vår ansökningstjänst (följ länk nedan). Alla handlingar behandlas naturligtvis konfidentiellt. För frågor kring tjänsten kontakta oss på Add logistics, tel 031-13 75 01.

We handle applications continuously so don't hesitate to send your resumé to us (follow link below). For inquiries please call us at Add logistics: 031-13 75 01.

www.addlogistics,se/ansokan

Publiceringsdatum
2012-11-07

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Add logistics AB

Adress
Add logistics AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg

Kontorsadress
Stigbergsliden 5
Göteborg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-137501
E-postadress: info@add-logistics.se

Jobbnummer
1385598

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Add logistics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Add logistics AB: