Exportassistent

Adecco, Office & HR, Stockholm / Lagerjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Tyresö, Lidingö, Stockholm, Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Exportassistent sökes av Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Nu söker Adecco Office och HR en exportassisten till en av sina kunder i Tyresö med omgående start!
Tjänsten är ett uthyrningsuppdrag till en början med möjlighet till anställning hos kunden efter några månader.

Publiceringsdatum
2010-08-23

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå dels av att jobba med ordermottagning och verka som exportassistent, dels av allmänna kontorsgöromål som att assistera vd-n och ansvara för kontorsförrådet.
I egenskap av exportassistent ska du bl.a
• Hantera frakt- och tulldokument för varje enskild exportkund,
• Lägga order i affärssystemet
• Ha regelbunden kontakt med exportkunderna
• Uppdatera kund- och artikelregister,
• Uppdatera externa och interna prislistor,
• Planera och deltaga i mässor,
• Assistera vid planering av personalaktiviteter,
• Skicka prover och information i olika ärenden
Vem söker vi?
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper! Erfarenheter av kundservice, gärna arbete under eget ansvar är viktigt för att göra ett bra jobb men viktigast är hur du är som person. Vi tror att du är en öppen person som har positiv attityd och vågar ta för sig och söker information självständigt. Vidare är du flexibel och lyhörd, är lösningsfokuserad och har ett lugnt arbetssätt.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. Länken till annonsen på vår hemsida: http://adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1057886
För frågor kring rekryteringen kan du kontakta Cilla Orban på tel nr 08-598 981 54.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
715468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: