Exportadministratör inom kundservice till global kund

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad person som trivs med att arbeta i en internationell miljö? Har du tidigare erfarenhet av exporthantering, kundservice och administration? Då ska du söka tjänsten som Exportadministratör till vår kund belägen i Mölndal. Tjänsten har start omgående så skicka in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2020-01-17

Om tjänsten
I rollen som exportadministratör kommer du att arbeta på Customer Service-avdelningen och är en del av ett team på 7 personer. Här kommer du arbeta i ett nära samarbete med säljare, kunder, leverantörer och andra avdelningar vid logistikfrågor, reklamationer eller rådgivning om produkter. Det är viktigt för dem att deras medarbetare har intresse och förmåga att löpande ta till sig ny kunskap för att sedan omsätta den i praktiken i det dagliga arbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av orderhantering samt att ge service åt deras kunder. I tjänsten ingår en del logistikadministration såsom bokning av frakter för sjöfrakt och landtransporter. Vidare kommer du att arbeta med säljstöd såsom offerthantering, prisuppdateringar samt reklamationshantering i deras CRM-system.

Vi vill att du är ansvarstagande och "äger" din order tills den är uppföljd och klar.
Du kommer att ha mycket kontakter via mail och telefon med kunder och anläggningar som finns lokalt i Norden men också internationellt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utfärda dokument och intyg som används i internationell handel
• Ge rådgivning till företag kring export- och intygsfrågor.
• Intern administration såsom fakturering och avstämningar.
• Logistikadministration
• Orderhantering
• Kundservice
• Containershipping

Du kommer att rapportera till Customer Service Manager som också sitter på kontoret i Mölndal.

Vem trivs här?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med exportdokumentation eller likvärdiga uppgifter. Du bör ha god IT-vana och sinne för siffror samt god insikt i vad olika leveransvillkor innebär.

Vidare är du en utåtriktad och positiv person med god kommunikativ förmåga och framförallt en teamspelare. Du gillar att jobba i högt tempo och klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt.
Då du också kommer att ha internationella kontakter ser vi att du är van vid att använda såväl svenska som engelska i det dagliga arbetet, både i tal och i skrift. Då du arbetar i en fartfylld miljö krävs det att du har skinn på näsan.

Om anställningen
Tjänsten som exportadministratör är ett tidsbegränsat konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två personlighetstest (MAP & MATRIGMA) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hassti Shahidi på hassti.shahidi@adecco.se .

Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Exportadministratör, administratör, administration, export, exportdokument, logistik, sjöfrakt, landtransporter, kundservice, Göteborg, Mölndal, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-31765".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5047642

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: