Expertstöd inom hållbar upphandling, Uppsala
Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Uppsala,
Sundbyberg,
Solna,
Sala,
Stockholm eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Uppsala
• Uppdragslängd: Ca. 24 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 50-100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Upphandling är ett av de strategiskt viktigaste verktygen en offentlig organisation har för att driva en hållbar samhällsutveckling. Kundens upphandlingspolicy fastslår att miljö-och sociala krav ska ställas i alla upphandlingar och de har arbetat aktivt med hållbar upphandling med ett fokus på att ställa krav inom högt prioriterade inköpsområden.
Kunden har långtgående miljö- och klimatmål kopplade till inköp av livsmedel, plastprodukter, fossilbränslefria transporter, entreprenader, byggmaterial och
kemikalier.
Med höga ambitioner ställs större krav på det strategiska utvecklingsarbetet inom hållbar upphandling och de söker därför stöd av en konsult. Detta är ett arbete som drivs tillsammans mellan Hållbarhetsavdelningen och Upphandlingsavdelningen.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Genomfört utbildning inom hållbar utveckling, miljövetenskap eller likvärdig
• Arbetat med hållbarhetsfrågor under de senaste tre åren
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Konsulten har haft en anställning från offentlig sektor med arbete inom hållbarhetsfrågor under de senaste tre åren
• Konsulten har genomfört utbildning inom upphandlingslagstiftning
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Konsultuppdrag, 24 mån
Publiceringsdatum2022-04-21ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Kontakt Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se Jobbnummer 6558129
Observera att sista ansökningsdag har passerat.