Expert på inköpssamordning till planeringsenheten för anstalt oc

Kriminalvården, Anstalts- och häktesavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården, Anstalts- och häktesavdelningen i Norrköping, Härnösand eller i hela Sverige

Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.

Kriminalvården har drygt 10 000 anställda och har ett anslag på cirka 8,5 miljarder kronor.
Kriminalvården befinner sig i förändring för att på ett resurseffektivt sätt säkerställa en ökad kvalitet i myndighetens arbete och en förmåga att möta en långsiktigt ökande klienttillströmning till såväl anstalter som häkten.
Anstalts- och häktesavdelningen ska långsiktigt formulera, driva och följa upp myndighetens anstalts- och häktesverksamhet, både i det verkställande och i det återfallsförebyggande uppdraget. Inom avdelningen finns planeringsenheten för anstalt och häkte, enheten för verksamhetsutveckling i anstalt och häkte samt rättsenheten.
Planeringsenheten för anstalt och häkte har i huvudsakligt uppdrag att utveckla och samordna den nationella ledningen, styrningen och uppföljningen av anstalts- och häktesverksamheten. I detta ingår att identifiera och driva frågor kopplade till en resurseffektiv verksamhet, inklusive frågor relaterade till inköp. Anstalts- och häktesverksamheten bedrivs lokalt vid cirka 45 anstalter och 30 häkten, som varje år gör inköp för cirka 600 miljoner kronor.
Planeringsenheten för anstalt och häkte söker nu en expert på inköpssamordning.



Publiceringsdatum
2018-04-25

Arbetsuppgifter
Som expert på inköpssamordning inom anstalts- och häktesverksamheten ansvarar du för att stärka koordineringen och uppföljningen av avdelningens nationella perspektiv och kravställning i inköpsfrågor, samt säkerställa beslutsunderlag av god kvalitet. Tjänsten innebär ett nära samarbete med myndighetens inköpsenhet som har ett myndighetsövergripande ansvar för upphandlingar och avtal.
Du kommer att arbeta med en avdelningsövergripande planering kring inköpsområden baserat på dialog och analys kring verksamhetens behov. Att utveckla strukturer och stöd för inköpsfrågor inom anstalts- och häktesavdelningens områden är en viktig del i arbetet, liksom att kontinuerligt följa upp avdelningens inköp avseende kvalitet och ekonomi.
Du arbetar nära anstalts- och häktesverksamheten för att förstå, samla in och bidra i prioriteringen av verksamhetens behov, och för att finna resurseffektiva lösningar på verksamhetsmässiga utmaningar.
Som medarbetare vid planeringsenheten förväntas du, med koppling till inköpssamordningen, också arbeta med att realisera de synergieffekter som finns mellan inköpsverksamheten och planeringsenhetens befintliga uppgifter kring planering, samordning och uppföljning kopplat till anstalts- och häktesverksamheten i stort. I detta ingår att utveckla målsättningar, styrprocesser, resultatanalyser samt former och forum för dialog, uppföljning och samordning.
I arbetet växlar du mellan ett strategiskt och ett operativt arbete, och du bidrar till att identifiera och analysera frågor av strategisk betydelse för en väl fungerande och resurseffektiv verksamhet vid anstalter och häkten.



Kvalifikationer
Du har erfarenhet av inköp och upphandling inom offentlig verksamhet, antingen som egen tjänst eller som projektledare eller chef där det ingått att göra inköp eller upphandlingar. Du har därmed erfarenhet av arbete med uppgifter som krävt planering, samordning, kvalitetssäkring och uppföljning av både verksamhet och ekonomi. Det är meriterande om du också har erfarenhet av att leda i förändring.
Vi utgår från att du har akademisk utbildning med inriktning på offentlig upphandling eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant.
Att du obehindrat kan arbeta med IT-verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet, är en förutsättning, liksom att du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
För att vara framgångsrik i arbetet krävs att du kan identifiera, förstå, analysera och prioritera komplexa frågeställningar och risker samt har förmåga att parallellt hantera olika uppgifter olika sakfrågor i ett helhetsperspektiv. Utifrån det kan du både arbeta i nuet och förhålla dig till tänkbara framtida omständigheter. Du är ansvarstagande, noggrann och driver arbetet framåt genom ett strukturerat arbetssätt. Du får energi av att arbeta med utveckling av planer och strategier, likväl som att lösa operativa frågor som uppstår.
Då arbetet innebär att du kommer att ha många kontakter, både med andra avdelningar vid huvudkontoret och med myndighetens regionala och lokala nivå, söker vi dig som har god förmåga att samarbeta, entusiasmera samt att skapa och underhålla goda kontakter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som för oss innebär att du är nyfiken, prestigelös, lösningsorienterad samt har förmåga att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Vidare har du ett stort samhällsengagemang och delar Kriminalvårdens värderingar genom en human människosyn, respekt för individen och en tro på att människan är utvecklingsbar.


ÖVRIGT
Provanställning kan komma att tillämpas.
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-693 693

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Kontorsarbetstid måndag-fredag Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse. Placeringsort: Norrköping.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-16
Ange följande referens när du ansöker: A777148
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Svante Engelbrektsson 011-496 30 45

Företag
Kriminalvården, Anstalts- och häktesavdelningen

Adress
Kriminalvården, Anstalts- och häktesavdelningen
Slottsgatan 78
60180 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 78 60180 Norrköping

Jobbnummer
4106949

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården, Anstalts- och häktesavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården, Anstalts- och häktesavdelningen: