Experis söker rekryteringsassistent
Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Gävle
2014-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Experis söker rekryteringsassistent" (publicerad 2014-12-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ovanåker,
Söderhamn eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis är en av de världsledande aktörerna inom kompetensförsörjning. Vi erbjuder chefer och specialister - via konsulttjänster, rekrytering och projektlösningar. I Sverige är vi, med en omsättning på 1,5 miljarder och med 1 500 anställda konsulter, ett av Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag.
Experis är en del av ManpowerGroup tillsammans med Manpower och Right Management. Experis finns på 30 orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.
För mer information se
www.experis.sePubliceringsdatum2014-09-09Dina arbetsuppgifterVi söker för omgående tillträde en duktig rekryteringsassistent/administratör för arbete med ett nytt spännande projekt.
Ditt uppdrag blir att att stödja rekryteringskonsulter och projektledare med olika delar av rekryteringsprocessen såsom:
Konfirmering av uppdrag via mejl eller
telefon
Delta på uppstartsmöte
Administrera annonser och kravprofiler
Läsa ansökningar och göra första urval
Administrera eventuella tester
Boka och bekräfta intervjutider för kandidater
Ta referenser
Vem är du?
Du behöver ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och gärna personliga intervjuer och rekryteringssystem.
Grundkunskaper i Officepaketet samt erfarenhet och intresse för användning av IT-stöd, databaser och digitala medier är nödvändigt.
Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Vi sätter stor vikt vid personlighet där egenskaper som flexibel, noggrann, proaktiv, "service minded" och samarbetsvillig kännetecknar dig.
Kontaktperson för detta jobbVälkommen med din ansökan senast den 15 september.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Salmonsson, Affärsområdeschef, 070-377 67 38 eller
olof.salmonsson@se.experis.com .
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOlof Salmonsson 063-576671
FöretagExperis Sverige Huvudkontor
AdressExperis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1991371
Observera att sista ansökningsdag har passerat.