Experis söker first line supportekniker, Stockholm
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Experis söker First Line Supporttekniker till Stockholm!
Experis söker just nu dig som vill arbeta som first line supporttekniker hos vår uppdragsgivare inom data, IT och telekommunikation som är ett spännande och väletablerat företag. I rollen kommer du att arbeta med first line support och IT-relaterade problem tillsammans med engagerade kollegor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Ort: Stockholm
Start: Omgående
Omfattning: 100 %
Publiceringsdatum2021-09-07Dina arbetsuppgifterI den här rollen kommer du att få jobba på plats ute hos vår kund där du ingår in en mindre arbetsgrupp som arbetar med deras interna IT-miljö. Du kommer att arbeta i kundens servicedesk och ha mycket kontakt med användare. Du kommer att få tillgång till och arbeta i de flesta av kundens IT-system. Du kommer också att arbeta med ett flertal kundspecifika applikationer samt diverse hårdvara; allt från servrar och nätverksenheter till datorer och mobiler.
ProfilVi söker dig som har 1 - 2 års erfarenhet av en liknande roll och är serviceinriktad samt vill utvecklas inom IT-support och skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team samt är noggrann och tar stort ansvar. Du behöver också kunna driva ärenden och se till att de blir lösta på ett fullgott sätt med hjälp både av dokumentation och problemlösning. Det är också mycket viktigt att du har ett stort intresse för IT och en vilja att lära nytt då förändringstakten kommer att vara hög.
För att lyckas i rollen behöver du ha god kunskap om Active Directory och Office 365. Du måste kunna kommunicera, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL, Topdesk, VMware, RDS, switchar och accesspunkter samt förståelse för hantering av rättigheter i Windows miljöer.
Att vara konsult hos Experis
Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.
På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.
Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.
Är det dags för något nytt? Hitta vägen till drömjobbet
Letar du efter nya utmaningar och utveckling? Med Experis Career Accelerator visar vägen till drömjobbet genom att erbjuda kostnadsfria digitala utbildningar baserat på din aktuella kompetens och framtida ambitioner. Testa redan idag på Experis.se.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på
Philip.Erlandsson@se.experis.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6bc53223-f0e0-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 5949137
Observera att sista ansökningsdag har passerat.