Experis söker erfaren IT-Support till Skövde

Experis AB / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av support inom IT i rollen som First Line / IT- Support eller kanske On Site Tekniker? Har du ett seriöst och brinnande intresse för IT och teknik och gillar att hjälpa andra och ge god service? Behärskar du dessutom det svenska och engelska språket obehindrat? Välkommen med din ansökan!

Arbeta som First Line Support / IT Support

Arbetet som First Line IT Support tekniker innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail och chatt med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med felsökning, problem gällande konton, behörigheter, lösenordshantering, etc. Du arbetar i Remote Assist och Remote Desktop Protocol och administrerar och hämtar information från Active Directory. Genom detta sätter du nya lösenord, låser upp konton och beställer gruppbehörigheter via olika verktyg.

Du kommer även att genomföra installationer av applikationer och vanliga program. Vidare kommer du som supporttekniker i kontakt med ärenden gällande skrivare. Det handlar då främst om att beställa toners och göra felsökningar för att se om tekniker behöver skickas ut.

Du kommer också felsöka hårdvara, mjukvara och nätverk. För att du ska känna dig bekväm i din nya roll inleds anställningen med en introduktion på 4-5 veckor där du får gedigen information och utbildning.

Du arbetar i ärendehanteringssystemet Remedy eller Active Directory där du skapar nya, tar över redan existerande och söker efter tidigare ärenden och skickar/eskalerar till andra grupper inom bolaget.

Du som vill arbeta i ett gott team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka dig till Experis IT idag! Vår tillväxttakt är snabb och vi behöver bredda vårt IT-team.



Vem är du?

Vi ser att du...

* Har arbetslivserfarenhet av IT-support som är max 1-2 år gammal
* Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
* Har ett stort intresse för och goda kunskaper inom IT och teknik och vill utvecklas inom detta område
* Är problemlösande, serviceminded, framåt, nyfiken och ansvarsfull
* Är en teamplayer som gärna delar med sig av din kunskap
* Är öppen för att arbeta skift (dag/kväll/natt/helg)

Det är meriterande om du.....

* Har utbildning inom IT från gymnasium eller högskola
* Talar och skriver norska, danska eller finska språken



Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.



Har du frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Anna.Aurell-Sundvall@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Publiceringsdatum
2020-05-28

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4796c90c-c094-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
5243045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: