Experis söker en Account Manager till våra fokuskunder

Experis Finance Huvudkontor / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Experis ingår i ManpowerGroup och erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi både individer och verksamheter att växa. Läs mer på experis.se

ManpowerGroup är världsledande på att hitta rätt lösning utifrån människans potential och företagens ambition. Vi finns i mer än 80 länder över hela världen. Genom globala insikter och lokal expertkunskap, ökar vi framgången för våra kunder. Verksamheten i Sverige genererar drygt 20 000 jobb varje år och vi finns på 70 orter med 11 000 medarbetare. Vi är en av Sveriges 10 största arbetsgivare och omsatte 4,5 miljarder 2013.

ManpowerGroup hjälper såväl små som stora verksamheter i många olika branscher under tre varumärken: Experis, Manpower och Right Management. Läs mer på manpowergroup.se

Presentation
Experis Finance har lång erfarenhet av att rekrytera och hyra ut kvalificerade ekonomer på specialist och chefsnivå. I rollen som Account Manager kommer du att ingå i vårt affärsområde Experis Finance. Vi söker en affärsorienterad och resultatdriven Account Manager med huvudansvar för att skapa och utveckla affärer med nya och befintliga kunder inom Göteborgsområdet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid.

Publiceringsdatum
2015-01-28

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager arbetar du med att besöka kunder inom vårt affärsområde Finance. Du arbetar med att sälja in rekryteringstjänster och konsultlösningar och säkerställer därmed att vi fortsätter leverera vårt erbjudande av kompetensförsörjning av chefer och specialister.

Arbetet innebär nykundsbearbetning av kunder med större potential. Du arbetar också med att självständigt utveckla befintliga kunder och affärer. Till din hjälp har du företagets processer och metodik som hjälper dig att nå dina och företagets mål.

Du ansvarar själv för hela säljcykeln från att förbereda, boka till att genomföra kundbesök. Vidare kommer du att självständigt arbeta med offerter, anbud och avtal på en strategisk nivå. Du kommer även att arbeta med våra olika kundevents.

Du rapporterar till Affärsområdeschefen där ni även kommer att ansvara för att sätta upp strategier kring försäljning och kundbearbetningen.

Du kommer även ha ett nära samarbete med våra Rekryteringskonsulter, Konsultchefer och övriga säljare inom Experis och Manpower.

Din roll är mycket viktig för företagets fortsatta expansion.

Vem är du?
För att trivas hos oss bör du vara en positiv och utåtriktad person med ett genuint intresse för människor, dessutom bör du stå ut med att ha roligt när du är på jobbet!

Som säljare är du driven, serviceinriktad, lyhörd och resultatinriktad. Du trivs med att vara ute hos kunderna. Vidare har du god förhandlingsvana och kan uttrycka dig i tal och skrift på ett professionellt och marknadsmässigt sätt. Du kan arbeta självständigt och är duktig på att prioritera.

Som person är du driven, beslutsam, ansvarsfull, orädd och proaktiv, samt har en stor affärsmässighet.

Du är en person som älskar högt tempo och har massor med energi. Du trivs med att ha många kontakter och när ingen dag är den andra lik. Du är duktig på att nätverka och missar aldrig en affärsmöjlighet.

Avgörande för att klara rollen på ett framgångsrikt sätt är att du har dokumenterade goda resultat från försäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet från tjänsteförsäljning.

Du innehar körkort.

Varför Experis
Välkommen till ett ambitiöst team som tillsammans arbetar för att göra våra kunder, kandidater och konsulter till vinnare på en föränderlig arbetsmarknad. Våra värderingar betyder mycket för oss: vi bryr oss om och respekterar Människor, vi delar med oss av vår Kunskap och expertis och vi vågar vara Innovativa för att finna nya och bättre lösningar. Experis erbjuder dig ett variationsrikt och stimulerande arbete där du har stort eget inflytande. Vi är måna om att våra medarbetare skall ha en bra balans mellan arbete och privatliv där frihet under ansvar är ledorden.

Kontaktperson för detta jobb
Tjänsten söker du via "Ansök nu"-knappen. Urvalsprocessen sker löpande och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansvarig rekryteringskonsult är Linda Meira på Experis ManpowerGroup. Frågor kan besvaras på 031-61 72 02 eller mail: linda.meira@se.experis.com .

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Meira

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2145574

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: