Experis IT växer! Vi söker Supporttekniker 1st line, Stockholm

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Experis IT växer! Vi söker Supporttekniker 1st line, Stockholm" (publicerad 2016-10-05) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis IT i Stockholm växer! Vi på Experis IT söker därför för vår konsultverksamhet både juniora och seniora 1st Line supporttekniker med minst 1 års erfarenhet av IT Support. Vi har flertalet stora kunder i Stockholm som efterfrågar dessa roller. Konsultuppdraget har omgående start och vi kan även erbjuda tillsvidareanställning som konsult för oss på Experis.

Publiceringsdatum
2016-09-07

Dina arbetsuppgifter
Våra kunder som eftersöker Supporttekniker består av en spännande blandning vilka ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Några kunder vi har nära samarbete med och där supporttekniker eftersöks är t.ex. Polisen, KTH, Skolverket, Nordea, Stockholm Stad och Mekonomen.
Vi eftersöker både juniora och seniora 1st Line supporttekniker med minst 1 års erfarenhet av IT Support/IT Helpdesk/Firstline/IT Servicedesk. Konsultuppdraget har omgående start och vi kan även erbjuda tillsvidareanställning som konsult för oss på Experis.

Rollen innebär att du ska:
• Ta emot felanmälan via telefon/portal och registrera ärendet i ärendehanteringssystem.
• Initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem.
• Administration av konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
• Följa daglig operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.
• Aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem.
• Utöver dina ordinarie arbetsuppgifter utgöra en flexibel resurs och aktivt verka för hög servicekänsla.

Vem är du?
• Du har minst 1 års erfarenhet av IT Support/IT Helpdesk/Firstline/IT Servicedesk via telefon och fick då även erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningssystem.
• Du har minst 1 års erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Exchange, VPN.
• Du kan både svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik

• Du är ansvarstagande och strukturerad.
• Du är proaktiv och serviceinriktad.
• Du är uppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team.
• Du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
• Du är öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot.
• Du är serviceminded

Stämmer detta in på dig? Då kan detta vara ett uppdrag för just dig!

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef tar vi fram en karriärplan baserat på dina mål och våra möjligheter!

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Zara Karlsson.

Välkommen med din ansökan!

1st-Line , 1st Line , 1stline , First-Line , First line , First line support , First-line support , Support , Supportteknik , support teknik , Supporttekniker , Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, AD , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-19
Ange följande referens när du ansöker: 10685
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Zara Karlsson zkarls@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3033935

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: