Experis IT söker Teamledare för Servicedesk, Stockholm

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigar erfarenhet av att leda en Servicedesk och vill bidra med dina kunskaper för att utveckla vår kunds Servicedesk? Vill du leda det dagliga arbetet inom vår kunds interna Servicedesk inom IT? På Experis IT söker vi nu en teamledare för Servicedesk till vår kund i Stockholm för ett konsultuppdrag på minst 1 år? Läs mer om jobbet nedan och ansök redan idag!

Ort: Stockholm
Start: December 2020
Uppdrag: Konsultuppdrag på minst 1 år



Publiceringsdatum
2020-11-13

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att leda det dagliga arbetet inom vår kunds interna ServiceDesk inom IT. Du kommer också att arbeta operativt i ServiceDesk och ha övergripande koll på ärenden och eskaleringspunkt för mer komplexa ärenden.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Hantera förfrågningar om registerutdrag
* Ta emot och informera om ändrade rutiner och ser till att det dokumenteras
* Identifiera och se till att felaktig dokumentation åtgärdas
* Identifiera återkommande ärendetyper och incidenter
* Delta i arbetet med att förbättra rutiner och processer inom ServiceDesk för att säkerställa en bra leverans.



Den vi söker

Vi söker efter dig som är prestigelös och kommunikativ kring problem och lösningar. Du är ambitiös med ett stort ansvarstagande och har inga problem att kavla upp ärmarna när det behövs. För att passa i rollen bör du trivas i en rörlig miljö.

Vidare har du:

* Erfarenhet av att leda en ServiceDesk
* Erfarenhet av att jobba övergripande i en ServiceDesk
* God vana av att arbeta med och upprätta processer, rutiner och dokumentation i en supportorganisation.
* Kunskap och erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
* God erfarenhet av AD, Windows 10, Microsoft 365, SCCM.
* God erfarenhet av ärendehantering och gärna erfarenhet av Easit
* Teknisk kompetens minst motsvarande ServiceDesk/2nd-line, meriterande om du har förståelse för tekniska sammanhang på en övergripande nivå.



Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Så ansöker du
Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Paula Skoglund på paula.skoglund@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "c76288cd-6b09-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
5444665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: