Experis IT söker Support Tekniker / IT Support, Skövde
Experis AB / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Har du gymnasieutbildning eller högskoleutbildning inom IT eller Teknik? Har du erfarenhet av support, kundservice inom IT över telefon, eller annan arbetslivserfarenhet från serviceyrke? Har du dessutom ett seriöst och brinnande intresse för IT och teknik och gillar att hjälpa andra och ge god service? Experis IT söker kandidater för olika roller som IT support hos våra kundföretag i Skövde, Mariestad och övriga Skaraborg. Välkommen med din ansökan!
Information om rollen:
Arbetet som First Line IT Support tekniker innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail och chatt med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med felsökning, problem gällande konton, behörigheter, lösenordshantering, etc. Du arbetar i Remote Assist och Remote Desktop Protocol och administrerar och hämtar information från Active Directory. Genom detta sätter du nya lösenord, låser upp konton och beställer gruppbehörigheter via olika verktyg.
Du kommer även att genomföra installationer av applikationer och vanliga program. Vidare kommer du som supporttekniker i kontakt med ärenden gällande skrivare. Det handlar då främst om att beställa toners och göra felsökningar för att se om tekniker behöver skickas ut.
Du kommer också felsöka hårdvara, mjukvara och nätverk. För att du ska känna dig bekväm i din nya roll inleds anställningen med en introduktion på 4 - 5 veckor där du får gedigen information och utbildning.
Du arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow eller Active Directory där du skapar nya, tar över redan existerande och söker efter tidigare ärenden och skickar/eskalerar till andra grupper inom bolaget.
Publiceringsdatum2020-03-04BakgrundVi ser att du...
* Har gymnasial och/eller högskoleutbildning inom IT eller Teknik.
* Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
* Har ett stort intresse för och goda kunskaper inom IT och teknik och vill utvecklas inom detta område
* Är problemlösande, serviceminded, framåt, nyfiken och ansvarsfull
* Är en teamplayer som gärna delar med sig av din kunskap
* Är öppen för att arbeta skift (dag/kväll/natt/helg)
Det är meriterande om du....
* Har arbetslivserfarenhet av kundservice inom IT över telefon eller av IT-support (alltså erfarenhet av servicefunktion eller supportfunktion) inom IT)
* Talar och skriver norska, danska eller finska språken
Experis IT kan erbjuda dig:
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Så här ansöker du:
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila
Anna.Aurell-Sundvall@se.experis.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "b503483b-3c8a-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 5130704
Observera att sista ansökningsdag har passerat.