Experis IT söker Problem Manager, Stockholm

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi en Problem Manager till ett konsultuppdrag med chans till anställning på företaget. Du kommer att arbeta med problemhantering och säkerställa en stabil drift. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete, är certifierad i ITIL samt har flera års erfarenhet av ITSM. Låter detta som något för dig? Läs mer om jobbet nedan, varmt välkommen med din ansökan!

Ort: Stockholm, Kista
Start: Augusti 2020
Omfattning: 100%
Uppdrag: Konsultuppdrag på initialt 6 månader med chans till anställning på företaget.

Om arbetet

Vår kund söker utökning till sitt Service Management team med en Problem Manager och en Change Manager. Teamet ansvarar för Incident, Problem, Change, Reporting management samt ITSM verktyget. Du kommer att arbeta med både juniora och seniora Problem Managers i teamet.

Som Problem Manager kommer du att vara ansvarig för hela problem processen, granska, kontrollera kvalitet, prioritera, övervaka, lösa samt stänga ärenden. Du kommer vara den primära kontaktpunkten för externa och interna parter när det gäller problemhantering. Du har en viktig del i att säkerställa stabil drift med målet att minska mängden återkommande incidenter samt upprätthålla kvaliteten på lösningar.

Den vi söker

Du har förmågan att leda människor att arbeta på ett processorienterat sätt, du är trygg i din roll och de färdigheter du besitter. Vi söker en flexibel person som vid behov kan avvika från processen och tänka nytt. Vidare ser vi att du är en positiv person, självgående, driven och strukturerad i ditt arbete.

Vi ser att du har:

* Erfarenhet inom ITIL i minst fem år, helst certifierad
* Förståelse serviceorienterade IT-organisationer
* Minst fem års erfarenhet inom ITSM
* Språkkunskaper som behövs är Engelska och Svenska i tal och skrift



Vad vi på Experis kan erbjuda dig:

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Publiceringsdatum
2020-05-14

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com



Sökord: Problem Manager, ITIL, ITSM, Incidents

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6a0f4783-0627-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
5226590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: