Experis IT söker First Line tekniker

Experis AB / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av support eller kundservice över telefon? Har du ett seriöst och brinnande intresse för IT och gillar att hjälpa andra och ge god service? Behärskar du dessutom det svenska och engelska språket obehindrat? Då är du förmodligen helt rätt profil!

Experis IT söker nu för våra kunders räkning kandidater för rollen som IT support till flera större bolag i och runt Skövde.

Arbeta som First Line Support / IT Support
Arbetet som First Line IT Support tekniker innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail och chatt med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med felsökning, problem gällande konton, behörigheter, lösenordshantering, etc. Du arbetar i Remote Assist och Remote Desktop Protocol och administrerar och hämtar information från Active Directory. Genom detta sätter du nya lösenord, låser upp konton och beställer gruppbehörigheter via olika verktyg.

Du kommer även att genomföra installationer av applikationer och vanliga program. Vidare kommer du som supporttekniker i kontakt med ärenden gällande skrivare. Det handlar då främst om att beställa toners och göra felsökningar för att se om tekniker behöver skickas ut.

Du kommer också felsöka hårdvara, mjukvara och nätverk. För att du ska känna dig bekväm i din nya roll inleds anställningen med en introduktion på 4-5 veckor där du får gedigen information och utbildning.

Du arbetar i ärendehanteringssystemet Remedy eller Active Directory där du skapar nya, tar över redan existerande och söker efter tidigare ärenden och skickar/eskalerar till andra grupper inom bolaget.
Du som vill arbeta i ett gott team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka dig till Experis IT idag! Vår tillväxttakt är snabb och vi behöver bredda vårt IT-team.

Vem är du?
Vi ser att du...
• Har erfarenhet av kundservice över telefon, alternativt av IT-support (alltså erfarenhet av servicefunktion eller supportfunktion)
• Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
• Har ett intresse för IT och vill utvecklas inom detta område


Vi ser det som meriterande om du...
• Har erfarenhet av att hantera lösenord och användarkonton
• Har erfarenhet av Active Directory eller Remedy

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Har du frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila adam.larsson@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2020-09-23

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "e820b73f-1ca5-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
5371711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: