Experis IT söker First line/ 1st line Supporttekniker!

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för IT och problemlösning och vill framåt i din karriär? Har du tidigare även arbetat i Helpdesk? Vi på Experis IT söker just nu konsulter att arbeta som 1st line Supporttekniker ute hos våra kunder. Vill du bli en av våra fantastiska IT-konsulter och få chansen att arbeta i en utvecklade och stimulerande miljö? Du är varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I din roll som First Line/Helpdesk Support får du jobba med problemlösning och hjälpa slutanvändare med deras problem. Arbetsuppgifterna varierar och ingen dag är sig lik. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära:

* Felsökning av nätverk
* Hjälpa slutanvändare med IT relaterade problem via telefon och mail
* Identifiering av hårdvaruproblem
* Skapa/ta bort användarkonton samt administrera behörigheter

Du får jobba i ett team bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper. För den som vill mycket finns här goda utvecklingsmöjligheter i och med företagets storlek.



Vem är du?

För denna tjänst söker vi efter dig som har ett stort IT intresse och vill utvecklas i din First line/ Helpdesk Support roll. Du har lätt för att prata med andra människor och brinner för att hjälpa till där din kompetens behövs. För att lyckas i denna roll tror vi att du är service minded och tycker om när mycket händer. Du kommer att jobba med ett härligt gäng med stora utvecklingsmöjligheter!

För att vara rätt person till rollen som 1st line supporttekniker ser vi att du har:

* Minst en gymnasieutbildning inom IT/teknik.
* Tidigare erfarenhet av arbete inom Helpdesk, IT Support, First Line eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
* Vana av att arbeta med Microsofts produkter
* Goda kunskaper i Active Directory
* Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska

Om Experis IT

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Publiceringsdatum
2020-01-10

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com



SEO: Helpdesk, first line, 1st line, Supporttekniker, IT Support

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "d71dae8e-e0b3-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis IT

Jobbnummer
5034525

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: