Experis IT söker en Incident Manager, Stockholm
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker vi en Incident Manager till ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till anställning på företaget i Stockholm. Du kommer att ansvarig för företagets major incidents, vara primär eskaleringskontakt och kommer arbeta med personer internt och gentemot kunder. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete, certifierad i ITIL samt talar flytande svenska och engelska. Låter detta som något för dig? Läs mer om jobbet nedan, varmt välkommen med din ansökan!
Ort: Stockholm, Kista
Start: Augusti 2020
Omfattning: 100%
Uppdrag: Konsultuppdrag på initialt 6 månader med chans till anställning på företaget.
Om arbetet
Vår kund söker utökning till sitt Service Management team med en Incident Manager. Teamet ansvarar för Incident, Problem, Change, Reporting management samt ITSM verktyget. Du kommer i teamet att samarbeta med såväl junior som seniora Incident managers.
Som Incident Manager så kommer du jobba aktivt med att företagets IT processer, utveckla och säkerställa att det efterlevs. Du kommer att ansvara och vara primär eskaleringskontakt för interna grupper samt externa kunder. Som incident manager kommer du vara spindeln i nätet inom leveransen, både internt och externt samt vara den som ansvara för majorincidenter (där man driver incidenten från start till mål).
Den vi söker:
Du har förmågan att leda människor att arbeta på ett processorienterat sätt, du är trygg i din roll och de färdigheter du besitter. Vi söker en flexibel person som vid behov kan avvika från processen och tänka nytt. Vidare ser vi att du är en positiv person, självgående, driven och strukturerad i ditt arbete.
Vi ser att du har:
* Goda kunskaper inom ITIL, v3 eller v4
* Tidigare erfarenheter av liknande uppdrag
* God förståelse för serviceorienterade IT-organisationer
* Språkkunskaper som behövs är flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vad vi på Experis kan erbjuda dig:
Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på
https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/ Publiceringsdatum2020-05-14Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Julia Höglund på
julia.hoglund@se.experis.com Sökord: Incident, ITIL, ITSM,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2685bffc-711e-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 5227204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.