Experis IT söker en Change Manager, Stockholm
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker vi en Change Manager till ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till anställning på företaget. Du kommer att ansvarig för företagets change process och är den primära kontaktpersonen när det gäller change. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete, är certifierad i ITIL samt har flera års erfarenhet av ITSM. Låter detta som något för dig? Läs mer om jobbet nedan, varmt välkommen med din ansökan!
Ort: Stockholm, Kista
Start: Augusti 2020
Omfattning: 100%
Uppdrag: Konsultuppdrag på initialt 6 månader med chans till anställning på företaget.
Om arbetet
Vår kund söker utökning till sitt Service Management team med en Change Manager. Teamet ansvarar för Incident, Problem, Change, Reporting management samt ITSM verktyget. Du kommer i teamet att samarbeta med såväl junior som seniora problem managers.
Publiceringsdatum2020-05-14Dina arbetsuppgifterDu kommer vara den primära kontaktpunkten för externa och interna parter när det gäller change management. Som Change Manager kommer du att vara ansvarig för hela change processen, granska, kontrollera kvalitet, prioritera, övervaka samt:
* Ansvara för den gemensamma planen för change och release
* Koordinera genomförandet av change och release
* Ansvara för dokumentation
* Utbilda och leda förändringsarbete
Den vi söker:
Du har förmågan att leda människor att arbeta på ett processorienterat sätt, du är trygg i din roll och de färdigheter du besitter. Vi söker en flexibel person som vid behov kan avvika från processen och tänka nytt. Vidare ser vi att du är en positiv person, självgående, driven och strukturerad i ditt arbete.
Vi ser att du har:
* Erfarenhet inom ITIL i minst fem år, helst certifierad
* Minst fem års erfarenhet inom ITSM
* God förståelse för serviceorienterade IT-organisationer
* Språkkunskaper som behövs är flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vad vi på Experis kan erbjuda dig:
Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på
https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/ Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Julia Höglund på
julia.hoglund@se.experis.com Sökord: Change Manager, ITIL, ITSM, Incidents, Change
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9274cdb4-b84c-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 5227175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.