Experis IT söker dig som vill jobba med IT Support i Skövde
Experis AB / Supportteknikerjobb / Skövde
2019-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Experis IT söker dig som vill jobba med IT Support i Skövde" (publicerad 2019-12-27) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Experis IT samarbetar med stora, internationella IT-bolag i centrala Skövde. Vi erbjuder fast anställning som IT-konsult hos oss, och långa utvecklande uppdrag hos våra kunder. Är du i startgroparna av din karriär inom IT med utbildning inom IT/Teknik från antingen gymnasium och/eller högskola, är detta en perfekt språngbräda in i IT-branschen! Välkommen med din ansökan!
Att arbeta med First Line Support / IT Support
Arbetet med First Line IT Support tekniker innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail och chatt med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med felsökning, problem gällande konton, behörigheter, lösenordshantering, etc. Du arbetar i Remote Assist och Remote Desktop Protocol och administrerar och hämtar information från Active Directory. Genom detta sätter du nya lösenord, låser upp konton och beställer gruppbehörigheter via olika verktyg.
Du kommer även att genomföra installationer av applikationer och vanliga program. Vidare kommer du som supporttekniker i kontakt med ärenden gällande skrivare. Det handlar då främst om att beställa toners och göra felsökningar för att se om tekniker behöver skickas ut.
Du kommer också felsöka hårdvara, mjukvara och nätverk. För att du ska känna dig bekväm i din nya roll inleds anställningen med en introduktion på 4-5 veckor där du får gedigen information och utbildning.
Du arbetar i ärendehanteringssystemet Remedy eller Active Directory där du skapar nya, tar över redan existerande och söker efter tidigare ärenden och skickar/eskalerar till andra grupper inom bolaget.
Du som vill arbeta i ett gott team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka dig till Experis IT idag! Vår tillväxttakt är snabb och vi behöver bredda vårt IT-team.
Vem är du?
Vi ser att du...
* Har erfarenhet av kundservice över telefon, alternativt av IT-support (alltså erfarenhet av servicefunktion eller supportfunktion)
* Har utbildning inom IT från gymnasiet och/eller högskola
* Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
* Har ett intresse för IT och vill utvecklas inom detta område
Vi ser det som meriterande om du...
* Har erfarenhet av att hantera lösenord och användarkonton
* Har erfarenhet av Active Directory eller Remedy
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Har du frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila
Anna.Aurell-Sundvall@se.experis.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2019-10-22ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "d0565948-d3f8-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis IT
Jobbnummer 4867913
Observera att sista ansökningsdag har passerat.