Experis IT söker Applikations supports tekniker i Göteborg

Experis IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Varberg eller i hela Sverige

Experis IT söker Applikations supports tekniker i Göteborg för ett spännande uppdrag hos en global storkund som levererar innovativa lösningar inom IT. Är du en tekniker som har lite yrkeserfarenhet erfarenhet eller erfaren tekniker som känner att du vill jobba på en spännande arbetsplats läs då gärna vidare.

Experis IT söker Applikations-Support Tekniker

Övergripande så ansvarar avdelningen för bland annat övervakning och utveckling av de plattformar som för närvarande används. Deras verksamhetsområde omfattar servrar, kunder och kommunikationstjänster. Avdelningen ansvarar för övervakning och support av mer än 1000 applikationer, varav många är globala och körs på olika plattformar.

Gruppen som behöver förstärkning ansvarar för övervakning / teknisk support av servrar och nätverk inom ROC Göteborg-området, de jobbar mot kunder är globala och strävar efter tillgång till sina IT-system dygnet runt. Tjänsten innebär därför skiftarbete. Skiftet bemannas av 4 personer, varav alla arbetar på ett skiftschema. Helgarbetet ingår i schemat.



Jobbet som applikations support tekniker innefattar:

• Övervakning och teknisk support av våra operativa och applikationsmiljöer.

• Med kortast möjliga ledtid säkerställs att driftsstörningarna korrigeras och förhindras att fungera proaktivt hos våra interna och externa kunder i syfte att öka effektiviteten och förbättra kvaliteten

• Tillhandahålla information till våra kunder vid störningar och underhållsförfaranden.

• Behålla hög inloggning Effektivitet (Tillgänglighet) för kunder

• Lösa biljetter inom avtalad SLA med biljettvolym och tid

• Följa kvalitetsstandarder

• Säkerställa positiv kundupplevelse och CSAT genom första upplösning och minsta genomsnittliga hanteringstid (AHT), avslagna resolutioner / Återupptagna fall

• Uppdatera arbetslistor och följa skift / eskaleringsprocess och processöverensstämmelse

• Arbeta med värdetilläggsaktiviteter, sådan kunskapsbasuppdatering och självutveckling



Vem är du?

För att trivas i denna roll bör du tycka om att vara strukturerad och vara bra på att göra dig förstådd eftersom rollen innebär många olika kontaktytor såväl inom företaget som till externa kunder. Du skall tycka om att hjälpa folk med deras tekniska problem och kontakten med människor. Vi ser gärna också att du är:

• Har B-körkort

• Lyhörd

• Stresstålig

• Förklarande

• kundorienterad



Varför skall du välja att jobba hos Experis IT?

Som konsult på Experis IT får du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Du får ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi har oftast längre uppdrag där du får möjlighet att visa framfötterna och växa in i din roll.



Välkommen med din ansökning

Ansökan sker genom att du registrerar dig på www.experis.se och kopplar din ansökan till aktuell tjänst.

Det går bra att ange sitt löneanspråk i ansökan.

Eventuella frågor besvaras av kandidatansvarig Miguel Björkqvist på . Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-03-06

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 34289
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Miguel Björkqvist Miguel.Bjorkqvist@se.experis.com

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
41104
41104 1480

Kontorsadress
Lilla Bommen 5a

Jobbnummer
4002058

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: