Expansivt företag söker Teknisk Inköpare!
Framtiden AB / Kontorsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Är du intresserad av teknik och vill arbeta med inköp? Vill du arbeta med projekt där du läser av ritningar och beställer material samtidigt som du har mycket leverantörskontakt? Då är det just dig vi söker, ansök redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som Teknisk Inköpare kommer du att ansvara för att köpa in material och komponenter till de projekt som du blir tilldelad att arbeta med. Du kommer också komma i kontakt med tillverkning och montage av maskiner och det är din uppgift att se till att ni får ett så bra pris som möjligt utan att äventyra kvalitet och leveranstid för projekten.
Du kommer att få sätta dig in i hur projekten fungerar hos vår kund och ansvara för att inköpen sker på ett korrekt sätt som innebär att risken för fel-köp minimeras. Som Teknisk Inköpare kommer du också att stötta projektledaren i sitt arbete genom att bland annat lyfta avsaknad av eller motsägelsefull information. Nedan finner du en sammanfattande rollbeskrivning i punktform.
Orderrelaterat
• Verkställa anmodade köp genom att allokera dessa mot ramavtal och avropa genom att ställa ut skriftlig inköps/tillverknings order
• Säkerställa eller förbättra orderns inköpsbudget
• Kontrollera ordererkännanden och göra en riskbedömning
• Bevaka leveransernas rättidighet och säkerställa hemtagning
• Upprätthålla register över beställt och mottaget material - rapportera i ERP(Pyramid)
• Kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser och i samband med detta bevaka företagets intressen
Funktionsrelaterat
• Skapa och underhålla produktstrukturer i Pyramid. * Hantera reklamationer och garantiärenden.
• Hantera tvister inom ramen för gjorda köp.
• Ta fram leveranstider för offerter.
• Ta in offert vid förändring av eller ny produkt och informera Strategiskt inköp och Operations Manager vid prisförändring.
• Månatlig avvikelserapportering
• Ansvara för den fysiska inventeringen.
• Medverka vid att prova och utvärdera nya rutiner, processer och system.
• Utföra stickprov.
• Vid behov stötta projektledare och orderhanterare vid inspektion och kontroll.
Om företaget
Vår kund har arbetat för effektivare vattenrening sedan 60-talet. Företaget erbjuder ett brett utbud av utrustning samt system för stora och små vattenreningsverk, avloppsreningsverk och industrier. Dom är ett renodlat ingenjörsföretag som fokuserar på att utveckla originalidéer och tekniska lösningar som driver industrin framåt.
Din profil
Vi tror att du är en teknikintresserad person som har ett öga för att läsa ritningar och beskrivningar då ditt arbete kommer att gå ut på att läsa ritningar och utifrån dom förstå behovet av material som behöver inskaffas. Det är också viktigt att du är en självständig person som vill utvecklas samtidigt som du vet hur man arbetar i ett team. Som person tror vi att du är positiv och hjälpsam, trivs på ett ställe som är under utveckling och drivs av utmaningar.
Skallkrav:
• Erfarenhet av inköp
• Excell erfarenhet
• Erfarenhet av att läsa ritningar
• Körkort B
Meriterande:
• Erfarenhet av projekt
• Högskoleingenjörsutbildning
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Ort: Göteborg
Omfattning: heltid
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-02-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 18936
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMirjam Kjellberg
mirjam@framtiden.com 0722176606
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 4587967
Observera att sista ansökningsdag har passerat.