Executive Assistent till Swedbank

Inhouse AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2010-08-11

Företaget
Ekonomiska sekretariatet (Group Economic Research Department) ansvarar för koncernens konjunkturbedömningar och analyser av den ekonomiska utvecklingen globalt och på bankens hemmamarknader. Avdelningen har personal placerad i Stockholm, Tallinn, Riga och Vilnius.

Dina arbetsuppgifter
Bankens chefekonom, Cecilia Hermansson, söker nu en assistent med placering i Stockholm med ansvar för de administrativa arbetsuppgifterna. Arbetet är mycket självständigt. Från en tid till en annan bedrivs arbetet i högt tempo, vilket kräver flexibilitet och stresstålighet. Aktiviteterna på avdelningen inkluderar analysarbete, kundmöten och mediakontakter. Förutom traditionella assistenttjänster, såsom telefonpassning, utskick av rapporter och underhåll av hemsidor, hantering av fakturor och reseräkningar, ingår även att:
• koordinera med sekretariaten i de baltiska länderna
• uppdatera sekretariatets samtliga hemsidor
• vara delaktig i produktionen av sekretariatets analyser
• arrangera konferenser och boka möten
• korrekturläsa rapporter
• ansvara för kund- och mediaregister

Profil
För att lyckas och trivas med tjänsten tror vi att du har:
• Några års erfarenheter av assistent/sekreteraruppgifter
• God organisationsförmåga och ett strukturerat arbetssätt
• Självgående och har lätt för att ta egna initiativ
• Hög stresstålighet
• En flexibel inställning till när arbetet utförs (ibland kvällstid med ledighet under ordinarie arbetstid)
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift (andra språk är en merit)
• Mycket goda kunskaper i Word, Excel, PowerPoint
• För övrigt goda IT-kunskaper (för att hantera publiceringsverktyg, och
lära sig nya program t ex Indesign)
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska. Meriterande är också om du har kunskaper i franska och tyska.

Övrig information
Tjänsten är tillsvidare med sex månaders provanställning med start så snart som möjligt. Tycker du att tjänsten låter spännande? Ansök då via Inhouse hemsida med CV och personligt brev

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
David Artberg, Konsultchef

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
11438 STOCKHOLM

Kontorsadress
Grev Turegatan 30

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52223310
Faxnummer: 08-52223306

Jobbnummer
708073

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: