Executive assistant till världsledande bolag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Som chefsassistent kan du se fram emot en varierande arbetsdag där snabba lösningar och kreativa idéer alltid uppskattas. Automotive Professionals söker nu en person med hög integritet, ett stort nätverk, god förmåga att prioritera med vana att arbeta i en miljö i ständig förändring för uppdrag inom fordonsindustrin!

Publiceringsdatum
2016-10-20

Om tjänsten
Ditt arbete består av att assistera Senior Vice President samt avdelningen i stort. Du arbetar på ledningsgruppsnivå och kommer att ha en supporterande roll där du samordnar kommunikation, följer upp och utvecklar processer och rutiner samt avlastar med administrativa uppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

• Hantering av fakturor i SAP
• Lägga ordrar ochg beställingar
• Budget för VP:s kostandsställe
• Planera samt organisera möten, seminarier och konferenser, både lokalt och internationellt
• Resebokningar
• Kalenderhantering
• Aktivt och kontinuerligt delta i IT-utvecklingen för avdelningen
• Skapa presentationer, beslutsmaterial och annan redovisning

Rollen innebär en varierad och spännande vardag i en global miljö där du kommer att ha flera olika ansvarsområden. I arbetet som chefsassistent representerar du din avdelning både intern och externt. Stor del av arbetsdagen går ut på att kommunicera över gränser och du kommer att ha kontakt med personer från olika delar i organisation och från hela världen.

Uppdraget startar omgående och beräknas pågå löpande. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund i Göteborg.

Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som Executive assistant i en internationell miljö. Du är van vid att supportera högt uppsatta chefer och företagsledning med allmänt administrativa uppgifter. Troligtvis har du en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Din goda datorvana och kunskap i bland annat Microsoft Office, Sharepoint, Lync och SAP/R3 kommer att göra dig värdefull på den här avdelningen. Övriga system så som Teamplace, EBD och MOSS är meriterande för tjänsten. Om du dessutom har goda kunskaper i engelska och svenska, så väl i tal som skrift och har en god känsla för service så kommer du att trivas på det här uppdraget.

Viktigt för tjänsten är:

• gedigen erfarenhet som Executive assistant och förståelse av internationella miljöer
• administrativ vana
• flytande engelska och svenska i både tal och skrift
• god datorvana och kunskap i MS Office och Sap/R3

Det här är en tjänst för dig som är snabb och effektiv i ditt arbete, serviceminded med en positiv attityd. Tycker du om att arbeta självständigt och påverka ditt arbete men samtidigt har förmåga att samarbeta tätt med den person du stöttar, har du hittat rätt uppdrag. Din sociala förmåga, integritet och mod kommer att komma väl till pass i din nya roll. Du trivs i en nätverkande roll och att ha kontakt med personer på olika nivåer i organisationen. Vidare är du noggrann och strukturerad med förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter samt kan lätt anpassa dig till nya situationer. Vidare har du en stark drivkraft och beslutsamhet att slutföra uppgifter med hög kvalitet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Chefsassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar hos vår kund med placering på Hisingen. Tjänsten är på heltid, kontorstider, och beräknas pågå löpande.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-7643523. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-25
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3117689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: