Executive Assistant till globalt techbolag
Adecco Sweden AB / Assistentjobb / Stockholm
2024-12-19
Visa alla assistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-12-19Om tjänstenSom Executive Assistant (EA) kommer du att arbeta nära två directors och stötta deras verksamhet genom att hantera administrativa uppgifter och säkerställa en smidig arbetsdag. Du kommer att ingå i ett dynamiskt team på bolagets svenska filial och vara ansvarig för att effektivt hantera deras kalendrar, planera och koordinera interna evenemang och resor, samt förbereda agendor för affärsmöten. I denna roll kommer du att leverera självständigt och balansera taktiska och strategiska arbetsuppgifter.
Tjänsten är ett ca 6 månader långt uppdrag. Start är snarast möjligt, dock senast under första halvan av januari. Vi ser helst att du är på plats på kontoret nästan varje dag.
I din roll som Executive Assistant kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Kalenderhantering och prioritering för två directors
• Boka och organisera interna och externa evenemang
• Förbereda agendor och reseplanering för affärsresor
• Hantera administrativa uppgifter som utgiftsersättning, betalningar och rumsadministration
• Skapa och hantera teambehörigheter och e-postlistor
• Taktisk och strategisk planering av projekt och initiativ
• Kommunicera effektivt både internt och externt, främst på engelska
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start snarast möjligt, dock senast i januari.
Om dig
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet som Executive Assistant eller motsvarande, gärna från ett techbolag. Du har goda kunskaper i digitala verktyg, där erfarenhet av Slack och Office-paketet är meriterande. Du ska kunna kommunicera väl på både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Vidare ser vi att du är självgående, lösningsorienterad, och driven. Du är bra på att prioritera och leverera effektivt under press. Du är också van vid att arbeta självständigt, men söker vägledning när det behövs.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av kalenderhantering och eventkoordinering
• God kommunikationsförmåga på engelska och svenska
• Goda kunskaper i Office-paketet och digitala verktyg
• Erfarenhet från techbranschen är meriterande
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om arbetsplatsen
Företaget är ett globalt e-handelsföretag som erbjuder produkter och tjänster inom ett brett spektrum av områden, från e-handel till cloud-tjänster och teknologi. Företaget är känt för sin innovativa och dynamiska arbetsmiljö, och söker ständigt nya talanger som kan bidra till att forma framtidens teknik och affärer.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Erik Örvell på epost
erik.orvell@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Executive Assistant, EA, Administrativ assistent, Techbolag, Kalenderhantering, Eventkoordinering, EMEA, Stockholm, Konsultuppdrag, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Erik Orvell
erik.orvell@adecco.se Jobbnummer 9069935