Executive Assistant/Office Manager till Investmentbolaget MVI - Jurek Rekrytering & Bemanning AB - Kontorsjobb i Stockholm
Executive Assistant/Office Manager till Investmentbolaget MVI
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

MVIs verksamhet bygger på förvärv och långsiktig utveckling av företag genom aktivt ägarskap. Som private equity-bolag är vi en del av finansbranschen och arbetar i en miljö med högt tempo som kräver hög integritet och diskretion. Alla våra medarbetare har en grundläggande förståelse för finans och företagande. Vår vardag innehåller korta tidsfrister och många parallella projekt.
MVI är unika genom att vi fokuserar på en idédriven investeringsstrategi. Vi är entreprenörer med bred investeringserfarenhet. Vårt team har, förutom stort finansiellt kunnande, lång erfarenhet av att starta, bygga och utveckla olika typer av företag. Vi har ett modernt affärstänkande och är duktiga på att snabbt anpassa företagen till nya marknadsförutsättningar samt potentiella hot och möjligheter.

Vi brinner för att utveckla och skapa framgångsrika företag som kommer vara framgångsrika under en lång tid framöver. Vi brinner för att få möjlighet att arbeta med företagsutveckling i redan framgångsrika företag för att hjälpa dem att nå dess fulla potential.

Arbetsbeskriving:

Vi söker dig som vill arbeta brett och utnyttja hela din kapacitet genom att ansvara för en mängd olika områden, både högt och lågt. Fokus är på administration av fonden och tidigare portföljbolag men din roll innebär också löpande ansvar över kontoret med 5 medarbetare och allmän administration.

Uppskattningsvis innebär rollen att du arbetar en majoritet av din tid på fondadministration i nära samarbete med våra jurister för att serva investerarna i fonden och portföljbolagen. Resterande del av heltidstjänsten består av övriga kontorsgöromål samt administrativt arbete.

* Arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
* Ansvarig för att sköta om allt avseende kontoret.
* Korrespondens med aktieägare/fondinvesterare.
* Hantering av rapportering, kallande på kapital till aktieägare/fondinvesterare.
* Koordinera fundraising, kundevenemang och investerarmöten.
* Hantera frågor från aktieägare/fondinvesterare såsom försäljning av aktier-
* Hantera utskick till investerare.
* Skriva styrelseprotokoll.
* Ansvar för företagsevent, både interna och kundevent.
* Ansvar över löpande kontorsfunktioner och visst administrativt arbete.
* Stöd till kollegor i deras administrativa arbete, samt korrekturläsning av olika material.
* Uppdatering av hemsidan.

Vem är du?

Vi tror att du har arbetat ett tag med liknande arbetsuppgifter, antingen som office manager, fund administrator eller kanske executive assistant. För att du ska passa in i den här nyckelrollen förutsätter vi att du har relevant ekonomisk utbildning på kandidatnivå, alternativt en yrkesutbildning motsvarande paralegal eller liknande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av till exempel middle office på bank, en roll som administrativ assistent eller arbete inom en ekonomifunktion. Du är noggrann, har hög integritet och är inte rädd för att ta egna initiativ eller fatta självständiga beslut. Du har en god förståelse för service/kundsupport samt har en fallenhet för multitasking, prioritera och att jobba parallellt mot flera deadlines. Vi ser att du är flexibel och villig att utföra både mer avancerade arbetsuppgifter såväl som enklare kontorsgöromål. I tjänsten ingår bland annat att vara den som i första hand öppnar dörren samt serverar kaffe till gäster.

Vi tror att egenskaper som passar in på dig är att du är stresstålig, har god social kompetens, utför dina arbetsuppgifter mycket noggrant och är en lojal och ansvarstagande lagspelare. Vi ser även att du uttrycker dig utmärkt såväl i tal som skrift på både svenska och engelska. Du behöver ha goda färdigheter i MS Office, erfarenhet av Wordpress och Fortnox är meriterande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-04-26

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Brasch Charlotte.brasch@jurek.se 0731-42 50 64

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4109402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: