Executive Assistant och Projekt-koordinator

Avanzera AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vill du vara med och forma morgondagens innovativa näringsliv? Vi letar efter dig som har en ekonomisk bakgrund och brinner lite extra för en vardag fylld av varierande arbetsuppgifter. Du blir en del av en organisation vars medlemmar utvecklar framtidens företag.

Vår kund Swedish Incubators & Science Parks (SISP) söker nu efter sin nya medarbetare som kan axla rollen som deras Executive Assistant och Projekt-koordinator. Tjänsten är av administrativ karaktär med inslag av fakturering och redovisning av projekt. SISP sitter i ljusa och fina lokaler i centrala Stockholm.

Swedish Incubator & Science Parks (SISP) är en medlemsbaserad ideell branschförening för Sveriges triple helix-förankrade inkubatorer och Science Parks. SISP:s medlemmar samlar cirka 5 000 kunskapsintensiva företag som tillsammans sysselsätter 70 000 personer. Tillsammans med sina medlemmar utgör SISP en unik infrastruktur för innovation och näringslivsutveckling. Organisationen är en nationell kontaktpunkt och en intermediär aktör, med många regionala utförare och innovationsmiljöer.

Detta är en rekrytering som genomförs via oss på Avanzera. Kund ser det som önskvärt att all dialog och förfrågningar kring tjänsten går via oss.


Arbetsuppgifter:
Du kommer främst att arbeta nära företagets VD, men även mot och med andra kollegor. Rollen som Executive Assistant kommer att innebära att du har en bred roll som i stora drag kommer att innebära:

• Assistera VD och kansli

• Styrelsesekreterare

• Resurs- och koordineringsansvar i olika projekt

• Mötes- och eventkoordinering

• Upprätthålla kontakten och servicen gentemot medlemmar

• Ekonomirelaterade arbetsuppgifter exempelvis fakturahantering (inkommande och utgående), projektredovisning och budgetarbete samt även på sikt, visst arbete med resultat- och balansräkning samt årsredovisning.

• Upprätthålla medlemsidan och kommunikationen via sociala medier.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Då tjänsten innebär diverse arbetsuppgifter inom ekonomi så bör du ha en ekonomiskutbildning. Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Det ses som meriterande om du har arbetat inom någon medlemsorganisation samt har erfarenhet av både offentlig- och privat sektor.

Som person är du driven och prestigelös och gillar att vara med i en organisation som är delaktig i Sveriges utveckling av nya innovativa företag. Du är kommunikativ och gillar att rollen innebär mycket social kontakt samt att den har en varierande karaktär vad det gäller dina arbetsuppgifter. För att trivas här ser vi att du är en person som tycker om att samarbeta. Samtidigt kommer arbetet att drivas mestadels självständigt och därför är du en ansvarstagande person som känner dig bekväm med att på egen hand hitta lösningar på problem som dyker upp. Det kommer att krävas att du har god struktur för att kunna parera mellan arbetsuppgifterna, samtidigt som du är noggrann för att leva upp till den kvalitetsstandard som krävs.

Tjänsten är tänkt att starta omgående men kund kommer ta din uppsägningstid i beaktande. Vänligen ansök snarast, tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-02

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-02
Ange följande referens när du ansöker: 1114
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Jonsson 0735442422

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4436853

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: