Executive Assistant 50%

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag? Är bra villkor och marknadsmässig lön viktigt för dig? Värderar du personligt engagemang och tillgänglighet högt? Då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig! Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker därför för kunds räkning en Executive Assistant. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på 6 månader med möjlighet till förlängning och önskvärd start 1 februari. Uppdraget är på halvtid.

Ditt uppdrag

Vår kund är ett internationellt bolag som designar och tillverkar produkter till telekom- och multimediaindustrin. Företaget har kontor i centrala Stockholm där ett 10-tal medarbetare arbetar och har ca 430 anställda i hela världen med kontor på olika håll i världen.

Som Executive Assistant kommer du att arbeta med att stötta företagets VD och ledningsgrupp, som främst arbetar i London och Hong Kong. Du kommer även att vara ansvarig för internkommunikationen tillsammans med externa leverantörer och funktionsägare. Exempel på ansvarsområden som ingår i ditt arbete som Executive Assistant är:  

• Driva action points, corporate KPI:er etc för ledningsgruppen

• Kalenderhantering för bolagets VD

• Skapa presentationsmaterial i Powerpoint

• Koordinera events och kickoffer

• Administrera och författa rapporter och övriga dokument

• Kommunicera viktiga delar av företagets strategier och mål till verksamheten

• Ansvara för intranät och hemsida

Publiceringsdatum
2013-12-20

Bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande roll, gärna från ett internationellt bolag. Det är meriterande om du har arbetat med internkommunikation och projektledning tidigare. Du talar och skriver engelska obehindrat och du har mycket goda kunskaper Officepaketet, framförallt Powerpoint.

Som person är du driven, prestigelös och självgående. Du trivs i en dynamisk miljö där du får möjlighet att utveckla arbetet. Vidare är du en teamspelare som har lätt för att skapa relationer och har en pragmatisk inställning. Du är orädd för att ta för dig och sätta din personliga prägel på arbetet och du är en van kravställare.

Wise Professionals erbjuder

Ett spännande uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Wise Professionals erbjuder marknadsmässiga löner och generösa villkor så som friskvårdsbidrag för alla våra konsulter och utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas vidare i din konsultroll. Som konsult kommer du ha nära kontakt med din konsultchef med möjlighet att delta på våra inspirerande konsultträffar.

Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila kandidatansvarig Linnea Nordström på mail linnea.nordstom@wise.se eller konsultchef Åsa Wallergård Fröblom på mail asa.wallergard.froblom@wise.se . Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1736730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: