Excanto söker driven Supporttekniker!

Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Excanto
Excanto AB grundades 1999 och förvärvades 2007 av nuvarande ägare. Sedan dess har verksamheten utvecklats till att omfatta ett brett utbud av tjänster för att ge kunderna bästa möjliga IT-stöd.

Excanto tillhandahåller IT-tjänster med inriktning på drift, support, utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur och affärskritiska applikationer. De erbjuder även strategisk rådgivning och förvaltningstjänster samt leverans av IT-produkter som hård- och mjukvara. Excanto har idag ca 60 anställda varav 17 personer arbetar på supportavdelningen inom servicedesk samt med support på plats. Läs gärna mer på www.excanto.se.

Publiceringsdatum
2013-11-28

Om tjänsten
Till supporten söker Excanto nu en person som dels kommer att arbeta i servicedesk, dels som konsult med support på plats ute hos kund. Du kommer att hantera allt från enklare ärenden till att du djupdyker i mer komplexa ärenden. I servicedesken kommer du att använda mail och telefon som främsta verktyg. Dina tekniska arbetsuppgifter inkluderar:

• Windows 7 klienthantering
• Felsökning av Office-produkter
• AD lösenord och behörighetshantering
• Mac OS x 10.6 ? 10.8 klienthantering
• Nätverk

Möjligheter

Excanto har stark tillväxt och befinner sig i en spännande fas som erbjuder stora möjligheter till utveckling i framtiden. På Excantos supportavdelning behöver du inte släppa ifrån dig ärenden i ett tidigt skede utan arbetar utredande även med mer komplicerade case. Detta gör att du kommer få en bred teknisk grund att stå på men även möjlighet att specialisera dig på vissa områden.

Kvalifikationer
Du är en IT-generalist med en helhetsbild av IT. Detta inkluderar både MAC och PC, klient liksom server och det är meriterande om du har kunskap inom nätverk. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet av teknisk support, telefonförsäljning eller annan relevant servicefunktion.

Dina personliga egenskaper
Vi ser att du har ett brinnande tekniskt intresse och en hög känsla för service. Du är en engagerad och driven person som trivs i en konsultmässig roll där problemlösning blir en del av din vardag.

Omfattning, tillträde och anställning

Tjänsten är på heltid och tillträde sker omgående. Du kommer till en början att vara anställd hos Hero och arbeta på uppdrag för Excanto. Vi god arbetsprestation finns stora möjligheter till rekrytering och anställning hos Excanto.

Sök jobbet

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=374

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Daniel Engblom på 08-684 252 30 alt. Daniel.engblom@hero.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM

Jobbnummer
1715210

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: