Examenshandläggare till avdelningen för utbildningsadministratio
Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Universitetsförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Universitetsförvaltning i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område - från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH nästan 11 500 studenter på grundnivå och avancerad nivå och nästan 1900 forskarstuderande. KTH har 4900 anställda.
Universitetsförvaltningen är en organisatorisk enhet till rektors förfogande som stöd för arbetet med central administration, planering, policyskapande, samordning, kvalitetskontroll, uppföljning och utvärdering. Universitetsförvaltningen ger även administrativt stöd till skolor/motsvarande.
Publiceringsdatum2014-02-28ArbetsuppgifterI rollen som examenshandläggare på KTH kommer du vara del i en grupp på fyra handläggare som arbetar med utfärdandet av ca 4000 examensbevis varje år. Examensgruppen hanterar examensbevis på såväl grundnivå och avancerad nivå såväl som på forskarnivå. Handläggningen omfattar hela processen från information, tolkning av regelverk och bedömning till produktionen av examensbevis med tillhörande posthantering, diarieföring och arkivering. Arbetet innebär kontinuerliga kontakter med studenter, KTH:s tio skolor och andra avdelningar inom universitetsförvaltningen. Externt handlar det om bl.a. om kontakter med andra lärosäten i Sverige och utomlands samt andra myndigheter. Examensgruppen arbetar tillsammans med ständiga förbättringar och att kontinuerligt utveckla KTH:s examenshantering.
KvalifikationerVi söker dig som har en akademisk examen samt minst två års arbetslivserfarenhet från likartad tjänst inom universitet, högskola eller myndighet. Du är en god kommunikatör och van att arbeta process- och serviceorientrat. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är nödvändiga för det dagliga arbetet. Kunskaper i ytterligare språk är meriterande. Du är en van användare Office-paketet. Har du erfarenhet av examenshandläggning och myndighetsutövning är det starkt meriterande. Vidare är det extra meriterande om du har erfarenhet av det studieadministrativa systemet Ladok. Som person är du självgående och söker gärna upp information på egen hand, samtidigt har du en god samarbetsförmåga. Du har en god struktur över ditt arbete som gör att du även kan vara flexibel och prioritera. Vidare är du kvalitetsmedveten och noggrann men samtidigt effektiv. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast möjligt.
ErsättningLöneform: KTH tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-31
Vi ser fram emot din ansökan innehållande personligt brev och CV.
Glöm inte att ange tjänstens referensnummer VP-2014-0041 i ansökan.
I denna rekrytering samarbetar vi med Academic Work.
Ange följande referens när du ansöker: VP-2014-0041
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Salling, Academic Work, Rekryteringskonsult 0701-61 73 06
maria.salling@academicwork.seKatarina Malm, Academic Work, Rekryteringsadministratör 08-562 467 42
katarina.malm@academicwork.seSofia Knutz, AUA/Examensgruppen, Gruppchef 08-790 61 27
knutz@kth.seFacklig kontaktLars Abrahamsson, SACO 08-790 70 58
lars.abrahamsson@ee.kth.seNiclas Carlsson, ordf. ST 08-790 84 16
nc@kth.sePer-Ove Öster, LO/SEKO 08-790 83 82
perove@admin.kth.seFöretagKungliga Tekniska Högskolan , KTH Universitetsförvaltning
AdressKungliga Tekniska Högskolan , KTH Universitetsförvaltning
Valhallavägen 79
10044 Stockholm
Jobbnummer 1794408
Observera att sista ansökningsdag har passerat.