Euromaster/Michelin söker systemägare leverantörsreskontra

Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige

Euromaster, som är en del av Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2000 försäljningsställen i 15 länder. I Sverige har Euromaster 75 egna verkstäder och 37 samarbetspartners från Gällivare i norr till Trelleborg i söder, samt en egen regummeringsfabrik. Vi är drygt 450 anställda och omsätter över en 1 MDR SEK. I Varberg finns det Nordiska Shared Service Centrat tillsammans med det svenska huvudkontoret.

Publiceringsdatum
2014-05-05

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du operativt med den löpande leverantörsreskontran och kommer att vara systemägare för drift och utveckling. Du förväntas driva utveckling av nya processer och rutiner samt avlasta Shared service center chefen i det operativa arbetet. Du kommer även att vara support till dina kollegor och utbilda dem i de förbättringar som genomförs. Förutom att vara insatt i det dagliga arbetet med bokföring och betalning kommer du att utmanas i att tänka nytt, ha kunden och affären i fokus.

Du kommer till exempel att:
• Hantera hela processflödet vad gäller leverantörsfakturor
• Utarbeta nya och effektiva processer och rutiner samt se till att dessa implementeras på bästa sätt
• Fortsätta arbetet att synkronisera och standardisera systemen för Norden
• Vara superuser för scanning- och ärendehanterings systemet
• Ha nära och dagligt kontakt med såväl leverantörer som interna avdelningar inom organisationen
• Arbeta med löpande bokföring och betalningar för att på så sätt kunna dra slutsatser över vilka förbättringar som behöver göras
• Driva och medverka i internationella projekt

Vem är du?
Du är civilekonom eller motsvarande och har ca 4 års erfarenhet från en liknande roll inom leverantörsreskontra. Det är ett stort plus om du har arbetat i nordisk eller internationell miljö. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta med affärssystem och har god förståelse för leverantörsreskontra och har erfarenhet av de moment som görs i samband med månadsbokslut. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta med utvecklings-/förändringsarbete av arbetsprocesser eller rutiner.

För att lyckas behöver du vara analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt, inte lämna något åt slumpen och ha en hög kvalitetsmedvetenhet. Som person är du flexibel, noggrann och har lätt för att lära dig och ta till dig nya IT-system. Du är pedagogisk och har lätt för att skapa förtroende inom gruppen så att du kan utbilda och stötta teamet på ett framgångsrikt sätt. Arbetsbelastningen kommer stundtals att vara hög och du behöver kunna leverera god kvalitet på ditt arbete även under pressade situationen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Euromaster/Michelin erbjuder dig ett spännande arbete i ett internationellt företag som har ambitionen att ligga långt fram. Inom koncernen finns mycket goda utvecklingsmöjligheter så är du ambitiös och vill utvecklas kan det här vara jobbet för dig!

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Euromaster/Michelin med Experis, ett företag inom ManpowerGroup. Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2014-05-20.

Vill du ha ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult på Experis, Angela Ekelöf tel. 0340-664271, angela.ekelof@se.experis.com .

Välkommen med din ansökan!

Euromaster, som är en del av Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2000 försäljningsställen i 15 länder. I Sverige har Euromaster 75 egna verkstäder och 37 samarbetspartners från Gällivare i norr till Trelleborg i söder, samt en egen regummeringsfabrik. Vi är drygt 450 anställda och omsätter över en 1 MDR SEK. I Varberg finns det Nordiska Shared Service Centrat tillsammans med det svenska huvudkontoret.

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du operativt med den löpande leverantörsreskontran och kommer att vara systemägare för drift och utveckling. Du förväntas driva utveckling av nya processer och rutiner samt avlasta Shared service center chefen i det operativa arbetet. Du kommer även att vara support till dina kollegor och utbilda dem i de förbättringar som genomförs. Förutom att vara insatt i det dagliga arbetet med bokföring och betalning kommer du att utmanas i att tänka nytt, ha kunden och affären i fokus.

Du kommer till exempel att:
• Hantera hela processflödet vad gäller leverantörsfakturor
• Utarbeta nya och effektiva processer och rutiner samt se till att dessa implementeras på bästa sätt
• Fortsätta arbetet att synkronisera och standardisera systemen för Norden
• Vara superuser för scanning- och ärendehanterings systemet
• Ha nära och dagligt kontakt med såväl leverantörer som interna avdelningar inom organisationen
• Arbeta med löpande bokföring och betalningar för att på så sätt kunna dra slutsatser över vilka förbättringar som behöver göras
• Driva och medverka i internationella projekt

Vem är du?
Du är civilekonom eller motsvarande och har ca 4 års erfarenhet från en liknande roll inom leverantörsreskontra. Det är ett stort plus om du har arbetat i nordisk eller internationell miljö. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta med affärssystem och har god förståelse för leverantörsreskontra och har erfarenhet av de moment som görs i samband med månadsbokslut. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta med utvecklings-/förändringsarbete av arbetsprocesser eller rutiner.

För att lyckas behöver du vara analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt, inte lämna något åt slumpen och ha en hög kvalitetsmedvetenhet. Som person är du flexibel, noggrann och har lätt för att lära dig och ta till dig nya IT-system. Du är pedagogisk och har lätt för att skapa förtroende inom gruppen så att du kan utbilda och stötta teamet på ett framgångsrikt sätt. Arbetsbelastningen kommer stundtals att vara hög och du behöver kunna leverera god kvalitet på ditt arbete även under pressade situationen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Euromaster/Michelin erbjuder dig ett spännande arbete i ett internationellt företag som har ambitionen att ligga långt fram. Inom koncernen finns mycket goda utvecklingsmöjligheter så är du ambitiös och vill utvecklas kan det här vara jobbet för dig!

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Euromaster/Michelin med Experis, ett företag inom ManpowerGroup. Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2014-05-20.

Vill du ha ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult på Experis, Angela Ekelöf tel. 0340-664271, angela.ekelof@se.experis.com .

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angela Ekelöf 0340-66 42 71

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1861423

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: