EU-samordnare/utredare

Stockholms stads socialjour / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stads socialjour i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Socialförvaltningen har ett stadsövergripande ansvar för socialtjänsten i staden. I socialtjänstavdelningen ingår verksamheter som vänder sig direkt till stadens medborgare och erbjuder dygnetruntvård samt myndighetsutövande, uppsökande och rådgivande verksamheter. Avdelningen har arbetat fram och implementerat en värdegrund som stöd i det dagliga arbetet. Våra ledord är resultat, evidens och samverkan. Jämställdhetsarbete är prioriterat inom avdelningen.
Stockholms stad socialjour har i uppdrag att på ett snabbt och flexibelt sätt möta den enskildes behov av akut stöd från socialtjänsten dygnet runt. Verksamheten vänder sig till medborgare i Stockholm samt till de som vistas i staden. Stockholms stad socialjour består av en myndighetsutövande del, Socialjouren, och en uppsökande och rådgivande del, Uppsök och rådgivning.

Publiceringsdatum
2016-09-14

Arbetsuppgifter
Stockholms stad möter i våra olika verksamheter ett stort antal EU-medborgare som hamnat i eller riskerar att hamna i utsatta situationer under sin vistelse i staden. Den fria rörligheten innebär att personerna har rätt att vistas i Stockholm, men de uppbär inte rätt till långsiktigt socialt bistånd. Stockholm har byggt upp ett antal verksamheter för målgruppen. Som EU-samordnare måste du kunna samverka med många olika aktörer i en mycket komplex fråga.

Uppdraget är att samordna stadens arbete för gruppen utsatta EU-medborgare som vistas i staden vilket bland annat innebär att:

• ge stöd till stadsdelsförvaltningar gällande rutiner och arbetssätt.
• samarbeta med olika delar av socialtjänsten, polisen, exploateringskontoret samt ideella organisationer
• Skriva interna sammanställningar och kunna förse ledning med aktuella underlag.
• ge stöd till Kontaktcenter vid medborgarfrågor
• vara kontaktperson för media
• vara kontaktperson för politiken rörande frågor gällande utsatta EU-medborgare som vistas i Stockholm
• representera staden i olika nätverk på temat EU-medborgare

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig krävs Du ska ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation samt erfarenhet av att arbeta med strategiska politiska uppdrag. God kännedom om socialtjänstens uppdrag krävs. Arbetet kräver förmåga att utreda och skriva fram underlag, till exempel tjänsteutlåtanden.

Vi vill dessutom att du har mycket god analytisk förmåga, kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 39,5 tim/v Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2016-10-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-27
Ange följande referens när du ansöker: A45438
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Wångmar, Biträdande enhetschef 08-508 25 674 ann.wangmar@stockholm.se

Facklig kontakt
Ann-Marie Strömberg, SSR 08-50825335 ann-marie.stromberg@stockholm.se
Per Broman, Vision 0768254801 per.broman@stockholm.se

Företag
Stockholms stads socialjour

Adress
Stockholms stads socialjour
Swedenborgsgatan 20
10664 Stockholm

Kontorsadress
Swedenborgsgatan 20 10664 Stockholm

Jobbnummer
3048723

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stads socialjour

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stads socialjour: