Ett antal Socialsekreterare till Socialtjänsten

Sundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg i Sundsvall, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Socialtjänsten i Sundsvalls kommun söker dig som vill arbeta riktat mot barn och unga, samt till vuxenstöd.

För arbete med barn och unga söker socialsekreterare där en tjänst är förlagd till utredargruppen barn och unga, två tjänster till familjehemsgruppen (placerade barn) samt en tjänst till verkställighetsgruppen, barn och unga.
Utöver detta behöver vi tillsätta två vikariat på utredargruppen barn och unga, under perioden 130101-140315 resp. 130201-130831.

Till enheten för vuxenstöd söker vi en socialsekreterare, tillsvidare, med placering på bostadssociala gruppen, samt två vikariat på vuxenstöd, utredning under perioden 130301-130831 resp. 130501-131031.

Publiceringsdatum
2012-11-21

Kvalifikationer
För att arbeta hos oss behöver du ha en Socionomexamen samt gärna några års erfarenhet av socionomyrket. Har Du dessutom erfarenhet av kommunalt socialt arbete utifrån aktuell målgrupp är det meriterande.
Vi vill att Du ska vara trygg i din yrkesroll och kunna möta människor som är i behov av socialtjänstens insatser på ett tydligt och förtroendefullt sätt.
Rollen som Socialsekretare kräver att du är väl förtrogen med socialtjänstens ansvarsområden och har god kännedom om den lagstiftning och de handläggningskrav som styr verksamheten. För arbete med barn och unga tillämpas BBIC's principer enligt licenskrav.

Som person vill vi att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter Du ha en god förmåga att se möjligheter i förändringar. Dessutom är du noggrann och har förmåga hantera hög stressnivå samt har god samarbetsförmåga. Viktigt är också att du är utåtriktad, positiv och pålitlig.

Övrig information
Vi erbjuder fem tillsvidareanställningar samt ett antal vikariat, med tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Vi vill att du, i din ansökan, specificerar vilken tjänst du är intresserad av, alt rangordna dina önskemål.

B-körkort är ett krav för att arbeta hos oss.

Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till;
Eva Leijon, Områdeschef, Barn och unga utredning, eva.leijon@sundsvall.se , 060-19 10 00
Annika Backström, Områdeschef, verkställighet barn och unga, annika.backstrom@sundsvall.se , 060-19 10 00
Berit Johansson, Områdeschef, placerade barn, berit.johansson@sundsvall.se , 060-19 10 00
Helene Nylander, Områdeschef, vuxenstöd, helene.nylander@sundsvall.se , 060-19 10 00

Våra fackliga representanter inom SSR, Christina Nordkvist och Vision, Robin Fångsjö når du via kommunens växel, 060-19 10 00.

I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare och Vikariat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Backström, 060-19 10 00
Berit Johansson, 060-19 10 00
Eva Leijon, 060-19 10 00
Helene Nylander, 060-19 10 00

Företag
Sundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg

Adress
Sundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg
85185 Sundsvall

Jobbnummer
1397641

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun Individ- och familjeomsorg: