Ett antal handläggare till Kundcenter för privatpersoner

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Huddinge, Täby eller i hela Sverige

Referens: 063540-2008
Försäkringskassan söker
Ett antal handläggare till Kundcenter för privatpersoner
Placering Kundcenter Sundbyberg
Arbetsuppgifter och ansvar
• Ta emot kundärenden via telefon och e-post 
• Ge kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och självbetjäningstjänsterna 
• Aktivt sälja in självbetjäning/stödja kunderna vid självbetjäning 
• Ge stöd vid anmälan av t.ex. föräldrapenning och sjukfall 
• Utföra kompletteringar och justeringar i ärenden 
• Utfärda intyg 
• Informera och vägleda kunden rätt inom och utanför Försäkringskassan 
• Kontrollera, komplettera och rimlighetsbedöma uppgifter 
• Besluta i vissa ärenden och verkställa besluten 
• Bedöma rätten till ersättning och göra prognoser 
• Dokumentera och registrera relevant information kopplat till kundens ett ärende 
• Bidra till ökad kunskap hos kunden om och påverka attityder/positiv inställning till socialförsäkringen 
• Som handläggare på Kundcenter har du kontakt med Försäkringskassans kunder per telefon och e-post i snitt 75% av din arbetstid

Publiceringsdatum
2008-11-10

Kvalifikationer
För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom telefonkundtjänst med liknande arbetsuppgifter t.ex. telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder.  Det är också meriterande om du kan tala flera språk. För tjänsten krävs också erfarenhet av administration.
Som handläggare i telefonkundtjänsten är det viktigt att du är kvalitetsmedveten. Du är flexibel och stabil som person och har förmågan att självständigt driva dina ärenden. Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl tal som skrift. Du är intresserad av samhälls- och arbetsmarknadsfrågor och har goda datakunskaper. Du har erfarenhet av kundkontakter, har förmågan att sätta kunden i fokus och har en mycket hög känsla för service. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.

Övrig information
Arbetstiden är schemalagt skiftarbete, huvudsakligen på dagtid och på vardagar. Visst kvälls- och helgarbete förekommer.
Tjänsterna är både tidsbegränsade och tillsvidare, heltid med tillträde snarast. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Enhetschef Nadia Dala tel. 010-11 433 53. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta Ann-Catrin Aste HR specialist tel. 08-786 95 03.
Fackliga kontaktpersoner är för: ST-FK Elisabeth Ringsgård tel. 021-192392 och för SACO-S Kristina Dahlgren tel. 026-4953220.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 063540-2008 senast den 21 november 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
349022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: