Etac rekryterar operativ HR ansvarig

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Etac är ett medicintekniskt bolag med Nordstjernan-koncernen som ägare. Etac utvecklar, tillverkar och säljer designade produkter för personer med nedsatt rörelseförmåga. De är marknadsledande i Norden och har en stark tillväxt internationellt. Viktiga affärsområden är hemvårdsprodukter, manuella rullstolar och personlyftar. Etac har försäljningsbolag i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Holland, USA och Storbritannien samt flera varuförsörjningsbolag. Försäljning till ett fyrtiotal länder över hela världen sker via oberoende distributörer. Omsättning i koncernen uppgår till 1,3 miljarder. Totalt är de ca 800 anställda varav i Sverige ca 190 anställda. Etac har sitt huvudkontor i Kista och tillverkning på ett flertal ställen i Skandinavien.

Läs gärna mer på www.etac.se

Publiceringsdatum
2014-07-04

Dina arbetsuppgifter
Du har ett självständigt ansvar inom HR för Etac i Sverige och kommer tillsammans med företagets chefer ansvara för att attrahera, rekrytera, behålla, utveckla, coacha och inspirera Etacs medarbetare. Då Etac har verksamhet internationellt kommer du även att arbeta med HR frågor nordiskt. Du är en nyckelperson i arbetet med att säkra företagets framtida konkurrenskraft och sprida företagets värderingar och attityder. I din roll är du ett professionellt affärsstöd i operativa och strategiska HR-frågor. I rollen ingår även förebyggande hälsoarbete, arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljö, administration samt att delta i och driva utvecklingsprojekt. Tjänsten är placerad i Kista och du rapporterar till CFO.

Vem är du?
Vi söker dig som har ca 5 års erfarenhet av generellt HR-arbete samt har en akademisk examen inom personalområdet. Du har erfarenhet av att arbeta med HR som ett viktigt verktyg för att skapa ökad lönsamhet och konkurrenskraft. Du har goda kunskaper inom arbetsrätt, kollektivavtal (för såväl tjänstemän som arbetare) inklusive pensionsfrågor samt att driva förändringsprojekt. Du är van att arbeta konsultativt med chefer och att driva projekt självständigt. Din förmåga att uttrycka dig professionellt och pedagogiskt på svenska och engelska är mycket god, både skriftligt och muntligt.

Som person är du strukturerad, flexibel samt handlingsinriktad. Du tycker om att arbeta med människor och har god kommunikativ förmåga. Körkort är ett krav, då tjänsten innebär visst resande, ca en till två dagar varannan vecka.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Lundeberg på 08-452 33 67 eller Lisa.Lundeberg@se.experis.com samt Tomas Ehrngren på 08-764 26 48 eller Tomas.Ehrngren@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Lundeberg 08-4523367

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1931958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: