Etableringschef

ÖoB AB / Chefsjobb / Mjölby
2020-10-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Etableringschef" (publicerad 2023-12-13) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ÖoB AB i Mjölby, Motala, Haninge, Linköping, Tranås eller i hela Sverige

ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB.
Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bl.a. Motala, Mjölby och Linköping.
Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.
Vi söker nu en affärsmässig ETABLERINGSCHEF som med stort driv och engagemang vill ta över ansvaret för alla våra Hyresavtal samt leda vårt etableringsteam i ny och ombyggnationer.
Som Etableringschef arbetar du i en verksamhetsnära och kommunikativ roll, där du samarbetar med stora delar av organisationen. Du blir spindeln i nätet mellan våra Varuhuschefer och de fastighetsägare vi hyr lokaler av.
Tjänsten ställer krav på ett tydligt affärsmannaskap och gedigen erfarenhet av förhandling i syfte att nå ekonomiskt hållbara lösningar över tid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvarig för utveckling av vårt varuhusnät där ansvar för ÖoB:s hyresavtal, samt omförhandling utav dessa ingår.
Du skall självständigt kunna administrera hyresavtalen såsom göra uppsägningar, ta emot uppsägningar, ansöka om medling samt ansvara för avtalsskrivning
Ansvar för och uppdatering av kravspecifikationer för våra lokaler.
Leda ett team av medarbetare som gemensamt ansvarar för "storeplanning", "etablering" och "upphandling".
Tillsammans med Uppbyggnadschef leda en effektiv projektorganisation och kontinuerligt medverka till att utveckla varuhuskonceptet och säkerställa framgångsrika ny- och ometableringar.
Förebyggande underhåll av lokalerna, samt övergripande ansvara för arbetet av framtagandet av planer och ritningar för lokalerna vi är verksamma i.

Löpande analysera och utveckla energiförbrukning samt andra arbetsmiljöförhållanden kopplat till verksamheten.

Publiceringsdatum
2020-10-23

Kvalifikationer
Vi söker en affärsmässig ledare med stor erfarenhet av förhandling samt känsla för goda ekonomiska lösningar.
Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är representativ och affärsmässig i ditt agerande och har hög integritet.
För att lyckas i tjänsten krävs det att du har mångårig erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandeln.
Dokumenterade kunskaper inom fastighets/hyresjuridik samt praktisk erfarenhet av förhandling
Intresse och kunskap om fastighetsteknik och upphandling av tjänster

Vi söker dig med flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom detaljhandeln. Genom åren har du samlat på dig gedigen kunskap inom etablering, förhandling och fastighetsfrågor och har mycket god förståelse för de legala kraven i avtalsarbetet.
Som ledare är du inte rädd för att ta beslut. Du har goda coachande ledaregenskaper och för att lyckas i rollen är det viktigt att du skapar engagemang och arbetsglädje. Samtidigt har du nytta av din flexibilitet och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö, då ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt är en framgångsfaktor på företaget.

Om tjänsten
Tjänsten utgår från vårt servicekontor i Skänninge och du rapporterar till Kommersiell chef. Du kommer ha mycket kontakt med fastighetsägare samt andra interna som externa samarbetspartners runt om i landet vilket medför att stor del av tjänsten är förlagd ute på "fältet" med flera resdagar per vecka.
Låter detta som något för dig? Välkommen med din digitala ansökan senast 2020-11-15. Urval kan ske löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt.
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Öob AB
Borgmästaregatan 23
59623 Skänninge

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Öob AB (org.nr 556439-8120)
Borgmästaregatan 23 (visa karta)
596 23  SKÄNNINGE

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
ÖoB AB

Jobbnummer
5413293

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ÖoB AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ÖoB AB: