Esab Service Desk - Knowledge Manager & Team Supervisor

Elan IT / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elan IT i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

1904 grundade Oscar Kjellberg ESAB detta som en logisk följd av sin uppfinning, den belagda elektroden. Alltsedan dessa har vi ständigt förbättrat metoder och material. Parallellt har ESAB utvecklat nya metoder för att möta de utmaningar som den tekniska utvecklingen kräver.
Idag producerar ESAB tillsatsmaterial och svetsutrustningar för så gott som alla svets-och skärprocesser och applikationer.
Mer än 100 års ständig forskning, utveckling och försäljning har gjort ESAB till världsledande inom svetsning och skärning men också en internationell leverantör av produkter, know-how och service som få kan matcha.
Esabs servicedesk på Lindholmen i Göteborg har en primär mission, en knytpunkt för serviceförfrågningar och incidenthantering för våra 2500 IT-användare över hela Europa.
Våra Service Deskagenter och våra lokala IT-stöd behöver breda IT-kunskaper runt våra IT system, applikationer och infrastruktur. Då kraven på IS/IT fortsätter att öka och likaså önskemålen om konsolidering till en centraliserad support tror vi att en mer standardiserad och strukturerad hantering av vårt kunskapskapital kommer att vara nyckeln till framgång
Genom att stärka Knowledge Management - funktionen stöttar vi vår Service Desk i strävan mot ökad kundnöjdhet och på samma gång bygger vi en solid grund genom att vi förbättrar våra interna processer och utvecklar en gemensam, standardiserad kunskapsbas.

Publiceringsdatum
2011-02-03

Dina arbetsuppgifter
Som Service Desk Supervisor kommer du vara ansvarig för att leda och koordinera ESABs Service Desk personal i det dagliga arbetet. Gruppen består idag av fem anställda och 1-2 konsulter. Du kommer att övervaka genomförandet av olika projekt och fördela uppgifter beroende på arbetsbelastning i teamet. Du ser till att teamet arbetar i enlighet med företagets uppsatta procedurer, mål och policies. Du följer och rapporterar om teamets aktiviteter, prestationer samt hanterar övriga dagliga verksamhetsfrågor.
Som Knowledge Manager ansvarar du för att driva och utveckla tjänsteutbud, funktioner, applikationer, processer och arbetssätt men även att utveckla integrationen mellan verksamheten och vår Service Desk. Du driver frågor kring optimering, struktur, utveckling och distribution av vårt kunskapskapital till övriga ESAB Service Desks runtom I världen.
Du kommer att leda det dagliga arbetet tillsammans med våra kunder för att skapa nya spännande affärsmöjligheter såväl som att utveckla befintliga supportåtaganden för vår Service Desk.
Du kommer även att:
• Arbeta med att analysera, utveckla och styra relevant informationsflöde till våra agenter och tekniker
• Planera och utföra projekt i att integrera och kontinuerligt uppdatera informationen i vår Service Desk kunskapsdatabas
• Agera Incident Manager vid behov

Kvalifikationer
Förutom hög motivation och uthållighet så har du en relevant utbildning,solid erfarenhet och förståelse av arbetet i en Service Desk . För att lyckas i rollen skall du ha erfarenhet av följande delar:
• Arbete i en större (gärna global) Service Desk
• Arbete av informationsinsamling till centrala kunskapsdatabaser
• En bred kunskap av centraliserade supportfunktioner
• Erfarenhet av att diskutera processer och arbetsflöden med verksamheten
• Utveckla servicegraden i en Service Desk
• Att leda ett mindre team
• Kunskap kring ITIL , med fördel certifierad i "foundation level"
• Projektledning
Vad ESAB erbjuder
• En unik möjlighet i att påverka ESABs framtid inom IS/IT Service
• Ljusa trevlig lokaler och ett glatt gäng som har roligt på jobbet
• Ett stabilt anrikt och välrenommerat industriföretag med traditioner
• Dynamik och variation i det dagliga arbetet
Ansökan och information
I denna rekrytering samarbetar ESAB med Elan IT. Du ansöker genom att registrera dina personuppgifter på www.elanit.se, ladda därefter upp ditt personliga brev CV, koppla detta mot tjänsten.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, vänta därför inte till slutdatumet med att ansöka till denna tjänst som är en tillsvidareanställning på ESAB.
För frågor ring rekryteringskonsult Omar Burazerovic 0703-774932 på Elan IT.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Omar Burazerovic, 031-7086779

Företag
Elan IT

Adress
Elan IT

Jobbnummer
841271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elan IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elan IT: