Erlandsons brygga rekryterar båtintresserad inköpsassistent
Manpower AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Erlandsons Brygga är en av de marknadsledande aktörerna av försäljning av båttillbehör i Sverige.
Företaget har 5 stormarknader, med ca 40 heltidsanställda, samt e-handel. Stormarknad nummer 6 öppnar i Haninge Mars 2017
Stormarknaderna är belägna i Solna, Sickla Köpkvarter, Kungens Kurva, Haninge, Göteborg samt i Västervik. Centrallagret ligger i Västervik.
I Koncernen ingår även Benns Mast & Båttillbehör med verkstad och 2 butiker. Läs mer på
www.erlandsonsbrygga.se Erlandsons brygga rekryterar inköpsassistent med inriktning utländska leverantörer.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpsassistent kommer du att ha nära samarbete med företagets ledning. Du kommer att arbeta mestadels med utländska leverantörer. Inköpsresor sker till Asien och Europa
Ditt dagliga arbete innebär att skapa och skicka beställningar, hantera tulldokument, skriva rapporter mm.
Du ansvarar även för registervård och andra vanligt förekommande uppgifter för en inköpsassistent. Parallellt med detta har du fullständigt logistikansvar, du bevakar leveranser och har löpande kontakt med speditörer och internationella leverantörer. Tjänsten innebär även en del utlandsresor.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Manpower och Erlandsons Brygga önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Manpower. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Manpower men du kommer anställas direkt hos Erlandsons Brygga i Solna.
Publiceringsdatum2017-02-01ProfilEn förutsättning för att du ska trivas och kunna göra ett bra arbete hos Erlandsons Brygga är att du har någon form av erfarenhet av båtlivet yrkesmässigt eller privat.
Vi söker dig som har minst något eller några års erfarenhet som inköpsassistent och/eller en relevant utbildning inom området. Du är snabb i huvudräkning och har en naturlig känsla för bra affärer. Vidare har du goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift och är en van användare av Excel.
Som person är du självständig, ansvarsfull, analytisk och noggrann. Du bör ha en god organisationsförmåga och ett öga för detaljer. Du har lätt för att anpassa dig till nya rutiner och processer samtidigt som du trivs med rutinarbete då enklare uppgifter förekommer i perioder.
Vi erbjuder
En spännande och utvecklande arbetsplats med många kontaktytor
En familjär organisation som satsar på framtiden
Så ansöker du Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot via e-post eller pappersformat. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på 08-736 19 18 eller
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-08
Ange följande referens när du ansöker: 15511
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Sidén
lsiden@manpower.seFöretagManpower AB
AdressManpower AB
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3294663
Observera att sista ansökningsdag har passerat.