Erfarna administratörer med erfarenhet från offentlig sektor

Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som administratör erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.

Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige!

Publiceringsdatum
2023-11-17

Om tjänsten
Som administratör kommer du att koordinera och hantera det inkommande ärendeflödet inom avdelningen för Samhällsbyggnad och administrera Svenska kraftnäts koncessioner. Arbetet innebär bland annat att du kvalitetssäkrar inkomna ärenden och fördelar till rätt mottagarfunktion. Vissa ärendekategorier, exempelvis enklare bygglovsärenden, ansvarar du för och bereder själv. Vidare ansvarar du för att hålla våra koncessioner digitalt sökbara genom exempelvis kontroll av att alla attribut finns inlagda och är korrekta. Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetens och avdelningens medarbetare och vara avdelningens länk till och ha tätt samarbete med bland annat registratorsfunktionen på Svenska kraftnät. Tjänsterna kan komma att utvecklas över tid och utifrån din kompetens och dina tidigare erfarenheter kan tjänsterna anpassas utifrån verksamhetens och enhetens behov. Enhetens arbetsområde är också under utveckling och nya administrativa arbetsuppgifter kommer att behöva utvecklas och genomföras.

Enhetens 13 medarbetare ansvarar för att utveckla och bedriva en proaktiv dialog med kommuner, regioner och länsstyrelser kring Svenska kraftnäts roll kopplat till den långsiktiga fysiska planeringen (15-25 års sikt). Enheten ansvarar även för att bevaka Svenska kraftnäts intressen genom att svara på remisser enligt plan- och bygglagen och remisser om bildande av naturreservat med mera.

Inom enheten finns en roll som koordinerar ärendehanteringen där ansvar i gränssnitten behöver utvecklas så att alla ärendetyper har tydligt utpekade mottagare i organisationen. I enhetens uppdrag ingår även att förvalta koncessioner, ansöka om förlängning och överlåta koncession.

Om dig
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga då det i rollen är viktigt att kunna samverka, kommunicera och arbeta bra med andra. Som ärendekoordinerande administratör krävs det att du har en god förmåga att skapa struktur i ditt arbete. Att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt faller därför naturligt för dig. Du är van att arbeta självständigt och effektivt mot uppsatta mål.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser att du som söker har någon typ av eftergymnasial utbildning, förslagsvis från yrkeshögskola, högskola eller universitet alternativ motsvarande relevant arbetslivserfarenhet som myndigheten bedömer likvärdig.

Du har även:

• Minst 3 års yrkeserfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av att registrera/diarieföra handlingar (dokument) i ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av arbete inom Offentlig sektor
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet och/eller energibranschen
• Erfarenhet av ärendehantering kopplat till samhällsplanering
• Erfarenhet av diariesystemet w3d3

Bra att veta

• Tjänsterna är placerade i Sundbyberg
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid
• Sista ansökningsdag 4 december
• Tjänsterna är en tillsvidareanställning

Kontakta gärna rekryterande chef Per Enarsson, 010-475 8290 alternativt ansvarig rekryterare Anna Kalzén, 010-350 92 53. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284), http://www.svk.se

Jobbnummer
8269163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: