Erfaren verksamhetscontroller

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Östhammar, Hedemora eller i hela Sverige

Är du en engagerad och målmedveten person som tycker om att kontakt med olika människor? Tycker du om att uppnå resultat och har en känsla för kvalitet? Har du dessutom tidigare erfarenhet av arbete som controller? Då är det här tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2012-09-10

Beskrivning
Perido söker nu en verksamhetscontroller till en statlig förvaltningsmyndighet. Myndigheten har en handfull regionkontor och ett flertal mindre kontor över hela landet och sysselsätter flera tusen personer. Tjänsten är placerad i Gävle.

I rollen som verksamhetscontroller kommer du att vara delaktig i ansvarandet för en effektiv och proaktiv styrning i företagets verksamhetsområde och arbetar med samordning och uppföljning för ett eller flera projekt. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att analysera och ifrågasätta projektets ekonomi och resurser samt indikera och följa upp avvikelser i aktuellt ekonomisystem. Vidare kvalitetssäkrar du ekonomiska rapporter i enlighet med projektstyrningsmodellen och planerar samt följer upp verksamheten och ansvarar för det praktiska arbetet kring månads- och tertialrapportering. Dessutom deltar du i verksamhetsplaneringen och hjälper till med att utveckla ekonomistyrningen på de olika avdelningarna i form av rutiner, prognoser och uppföljning. Utöver detta är du ett stöd till chefer, uppdragsledare och projektledare i uppföljningsarbetet.

Vi tror att du som söker är en social och kommunikativ person som trivs i en miljö där du får arbeta nära andra människor, men som samtidigt kan arbeta självständigt. Du är en driven och strukturerad person som har ett gott ordningssinne och besitter en stark motivation och drift att prestera. Du är engagerad, ansvarsfull och stresstålig samtidigt som du inte är rädd för att ifrågasätta ofullständigt material på ett konstruktivt sätt. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Högskoleutbildning i företagsekonomi alt motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt
• Minst 3 års erfarenhet av liknande ekonomiarbete
• Erfarenhet av att samordna verksamhetsplanering och uppföljning inom en större enhet/avdelning
• Mycket goda kunskaper i Excel, Agresso och övriga Officepaketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Så ansöker du
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Heltid, sjukskrivningsvikariat. Tillträde omgående fram till 28 feb 2013.

Ersättning
Fast lön
Månadslön.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 7857CR
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
1335919

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: