Erfaren VD-assistent till Investmentbolag

Amendo Bemanning & Rekrytering AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-02

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en vass VD-assistent för ett föräldravikariat under ett år med start första juni 2015.

I rollen som VD-assistent ansvarar du för att proaktivt underlätta för VD i dennes dagliga arbete. Du har det yttersta ansvaret för administration och planering gällande möten och resor samt ansvar för mail och kalender. Arbetsuppgifterna är i övrigt breda och innebär exempelvis att föra mötesprotokoll, ansvara för styrelsematerial, sköta korrespondens via mail och post samt i viss utsträckning sköta ekonomi och betalningar. Som VD-assistent bjuder du in till samt koordinerar ett antal events varje år. Du har också personalansvar för kontorets receptionist.

Kvalifikationer och egenskaper

Du som söker bör ha minst fem års erfarenhet som exekutiv assistent alternativt annan koordinerande roll. Du är omvärldsintresserad och framförallt en duktig kommunikatör. Vi ser gärna att du har intresse för kultur- och samhällsfrågor. Utbildning inom Kommunikation/Marknad alternativt Ekonomi är meriterande men inget krav. Rollen ställer höga krav på initiativförmåga varför du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt självständig i arbetet. Du är noggrann och lojal och trivs med att arbeta i högt tempo under stort eget ansvar. Mycket goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav, skriftligt såväl som muntligt.

Om företaget
Vår kund är ett privatägt investmentbolag och sitter i centrala Stockholm. Du kommer arbeta tillsammans med duktiga och professionella kollegor i trivsamt och öppet arbetsklimat.

Om Amendo

Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall. Idag är vi ca 200 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Varför arbeta som konsult på Amendo?
Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Vi är framgångsrika men aldrig nöjda och vi går till jobbet varje dag med passion. Som konsult hos oss blir du anställd av Amendo och får en engagerad konsultchef som kan finansbranschen och kan coacha dig vidare i karriären. Vi är tillräckligt små för att du ska bli sedd men stora nog att kunna erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult

Frågor och kontakt

Uppdraget skall tillsättas senast första juni 2015 och sträcker sig ett år framåt. Du är välkommen att ansöka omgående, vi träffar lämpliga kandidater löpande.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-06
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1604
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Engman linnea.engman@amendo.se

Företag
Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Adress
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Brahegatan 10
11437 Stockholm

Kontorsadress
Brahegatan 10, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2187661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB: