Erfaren upphandlare

LS Jobbet AB / Inköpar- och marknadsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LS Jobbet AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Lerum eller i hela Sverige

Vill du genom kloka inköp och upphandlingar bidra till en hållbar och effektiv verksamhet? Klappar hjärtat dessutom lite extra för allmännyttans uppdrag? Då har vi jobbet för dig.
Som upphandlare på Mölndalsbostäder AB kommer du fylla en viktig funktion för att säkerställa att våra inköp sker enligt gällande lagstiftning. En viktig del i arbetet är att planera och genomföra upphandlingar från start till slut. Du bidrar med din expertkunskap till våra avdelningar och skapar på så sätt rätt förutsättningar för upphandlingen. Merparten av ditt arbete kommer att vara operativt men med en hel del strategiska inslag. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete med möjlighet att vidareutveckla det systematiska upphandlingsarbete som genomförts de senaste åren.
Ditt uppdrag
Som upphandlare ingår du i ekonomiteamet men arbetar i nära samarbete med övriga i verksamheten. Du har en viktig roll i att utbilda i kravställande för att förenkla upphandlingsförberedelserna. Du identifierar behov och genomför upphandlingar som organisationen har nytta av. Inom ramen för LOU organiserar du inköpsarbetet, ansvarar för och genomför upphandlingar och förnyad konkurrensutsättning (FKU).
Uppdraget består bland annat i att:
vara upphandlingsansvarig för bolaget och i enlighet med LOU genomföra upphandlingar, granska och förstå avtal, systematiskt följa upp avtal samt förnya leverantörsavtal.
bevaka och bedöma vilka centrala upphandlingar som bolaget ska medverka i.
omvärldsbevaka inom ansvarsområdet och samverka med berörda intresseorganisationer och bolag.
vid behov upprätta PUB-avtal med upphandlad leverantör
utbilda och informera bolagets medarbetare om regelverk och kravställande inför upphandlingar.
utforma och anpassa riktlinjer och inköpsstrategi i linje med de för Mölndals stad.
skapa förutsättningar för att lagar och regler efterlevs, nationella och EU-direktiv.

Dina personliga egenskaper
I den här rollen är det du som är expert inom ditt område och vägleder och stöttar övriga medarbetare i organisationen. Du är trygg i din roll och i dig själv. Du är lyhörd för organisationens behov och bra på att samarbeta och skapa goda relationer både med kollegor och externa intressenter. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och har god förmåga att vägleda kollegor på ett enkelt och pedagogiskt vis. Du är också analytisk och strukturerad och har förmåga att självständigt planera och genomföra ditt arbete.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Färdigheter
Som upphandlare vill vi att du har:
eftergymnasial utbildning, på högskola, universitet eller yrkeshögskola alternativt likvärdig utbildning i kombination med mångårig erfarenhet av upphandlingar inom LOU.
förmåga att vara affärsmässig och kunna hantera de ekonomiska och kommersiella aspekterna i ett avtal/affär och ha koll på både upphandlings- och affärsjuridik.
förmåga att utifrån organisationens behov prioritera bland flera upphandlingar.
mycket goda IT-kunskaper i för tjänsten relevanta områden.
kunskap om regelverket kring offentlighets- och sekretesslagen.
kunskap om AMA, AB 04, ABT 06 och ABFF.

Det är meriterande om du har:
arbetslivserfarenhet från fastighetsförvaltning och offentlig och/eller kommunal verksamhet.
arbetat i projektform, till exempel som projektledare.
arbetat i ett elektroniskt upphandlingsverktyg.
förmåga att hantera upphandlingar från ett leverantörsperspektiv.
dokumenterad erfarenhet av olika entreprenadformer.

Annan viktig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%). Provanställning tillämpas. Du rapporterar till ekonomichefen. Din arbetsplats är på Häradsgatan 1, nära Mölndals innerstad.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi intervjuar löpande så ansök redan idag, eller senast den 24 september, genom jobbet.se.
Har du några frågor kontakta gärna
Henrik Lyréus, ekonomichef
031-720 84 19, henrik.lyreus@molndalsbostader.se
Ulf Bergh, facklig företrädare Unionen,
031-720 84 32, ulf.bergh@molndalsbostader.se
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare annonsering.
Om arbetsgivaren - Mölndalsbostäder AB
I över hundra år har Mölndalsbostäder bidragit till stadens utveckling genom att förvalta, utveckla och bygga nya hem för mölndalsborna.
Vi äger och förvaltar cirka 3 900 lägenheter. Drygt 800 av dem finns i samhällsfastigheter, såsom äldreboenden, gruppboenden och trygghetsboenden. Vi äger även kooperativa hyresrätter som ytterligare boendeform.
Utöver bostäder äger och förvaltar vi cirka 40 kommersiella lokaler för bland annat butiker, restauranger, kontor, stadsbibliotek och andra verksamheter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ls Jobbet AB (org.nr 556375-2822)

Arbetsplats
Mölndalsbostäder AB

Jobbnummer
8072556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LS Jobbet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LS Jobbet AB: